Omoda pokračuje v rozširovaní ponuky na Slovensku a po nedávnych novinkách pridáva ďalší model postavený na technike Super Hybrid System. Nová Omoda 9 SHS spája benzínový motor s trojicou elektromotorov a patrí medzi najvýkonnejšie plug in hybridy dostupné na našom trhu. Automobilka zároveň potvrdila slovenské ceny a základnú výbavu, ktorá je prekvapivo bohatá.

Výkon a technika
Srdcom vozidla je štvorvalcový motor 1.5 Turbo pracujúci v Millerovom cykle. Spolu s tromi elektromotormi poskytuje systémový výkon 537 koní a krútiaci moment 650 Nm.

Zdroj: Omoda

 O pohon všetkých kolies sa starajú elektromotory na oboch nápravách a zrýchlenie z 0 na 100 km za hodinu trvá len 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km za hodinu.

Elektrický dojazd
Batéria s kapacitou 34,5 kWh umožňuje podľa metodiky WLTP prejsť 145 kilometrov v čisto elektrickom režime. Vďaka 70 litrovej palivovej nádrži môže kombinovaný dojazd prekročiť 1100 kilometrov. K dispozícii je AC nabíjačka s výkonom 6,6 kW a rýchle DC nabíjanie do 70 kW.

Rozmery a praktickosť
SUV má dĺžku 4775 milimetrov, rázvor 2800 milimetrov a kufor s objemom 660 litrov, ktorý po sklopení sedadiel narastie na 1783 litrov. Pohotovostná hmotnosť presahuje 2 tony, čo je dôsledok kombinovaného pohonu a veľkej batérie.

Zdroj: Omoda

Výbava a ceny
Slovenské ceny začínajú akciovo na úrovni 46 900 eur pre verziu s červeným interiérom. Alternatívou je čierny interiér od 48 490 eur. 

Zdroj: Omoda

Výbava Premium obsahuje 20 palcové disky, LED svetlá, panoramatické kamery, elektrické veko kufra, vyhrievané a ventilované sedadlá vpredu aj vzadu, masážne sedadlá vpredu, head up displej, navigáciu a audiosystém Sony.

Bezpečnosť
Omoda 9 SHS získala päť hviezd v Euro NCAP a ponúka rozsiahlu škálu bezpečnostných asistentov. Doplnková výbava je obmedzená len na výber farby laku, čo podčiarkuje orientáciu na plne vybavený model už v základe.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.