Honda sa zjavne poučila z chýb, ktoré stáli model e jeho trhový neúspech. Namiesto dizajnovo prepracovaného, ale drahého elektromobilu teraz ponúka vozidlo, ktoré sa sústredí na to podstatné – mobilitu v meste. Super-One má byť praktickejšia, lacnejšia a vhodnejšia do každodenného mestského prostredia.

Kompaktnejšia než Fiat 500e
Super-One sa má v Európe objaviť v priebehu roka 2026 a svojou veľkosťou zaujme najmä v hustej mestskej premávke. Ak bude spĺňať japonské predpisy pre kategóriu Kei Car, jej dĺžka nepresiahne 3,4 metra, čo je o približne 23 centimetrov menej ako pri Fiate 500e. Malé rozmery majú zabezpečiť jednoduché parkovanie.

Zdroj: Honda

Dojazd takmer 300 kilometrov
Základom novej Hondy je platforma modelu N-One E. Ten využíva elektromotor s výkonom 64 koní a krútiacim momentom 162 Nm. Kapacitu batérie Honda zatiaľ neuvádza, no podľa normy WLTP má Super-One zvládnuť dojazd až 295 kilometrov. To je citeľné zlepšenie oproti Honde E, ktorá ponúkala približne 220 kilometrov.

Zdroj: Honda

Zábava aj v elektrickom štýle
Honda tvrdí, že Super-One ponúkne viac radosti z jazdy než čisto japonská verzia. K stabilnejšiemu správaniu v zákrutách pomôže širší rozchod kolies a vodičom bude k dispozícii aj režim Boost. Ten zvyšuje výkon a dopĺňa ho systém Active Sound Control, ktorý simuluje sedemstupňové radenie a zvuk spaľovacieho motora, podobne ako pri modeli Hyundai Ioniq 5 N.

Zdroj: Honda

Cena ako rozhodujúci faktor úspechu
Predaj Super-One sa začne v Japonsku v roku 2025, do Európy by mala doraziť krátko po tom. Zatiaľ sa spomína len Veľká Británia, no očakáva sa rozšírenie aj na ostatné trhy. Honda zatiaľ cenu tají, no práve tá rozhodne, či sa Super-One stane prvou skutočne úspešnou elektrickou Hondou pre mestské prostredie.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.