Spoločne so sedanom sa predstavila aj verzia kombi, teda v Audi označovaná ako Avant. Model A4 zasahuje na ťahá k sebe najväčšie množstvo zákazníkov z rôznych skupín. Od bežných fyzických osôb až po úspešných podnikateľov, ktorí dostávajú za svoju prácu práve takéto prémiové sedany s bohatou výbavou a výkonnými motormi.
Dizajn a rozmery sa oproti predošlej generácii ustálili. Pokiaľ nemáte cvičené oko na rozdiely áut, je dosť možné, že novú Audi A4 prehliadnete. V každom prípade, obliekla sa do veľmi pekného moderného kabátu. Audi daným dizajnom jasne dáva najavo, že model A4 smeruje k športovo založeným vodičom. Taktiež sa predstavuje progresivita, práve týmto smerom sa A4 vydáva.
Aktuálne je v ponuke sedem motorov. Z toho štyri vznetové (dva 2.0 TDi a dva 3.0 TDi V6). Všetky tri benzínové sú prepĺňané, menovite 1.4 TFSI 110 kW, 2.0 TFSI 140 kW a 2.0 TFSI 185 kW. Skoro všetky verzie prepojíte so systémom Quattro a automatickou prevodovkou S-Tronic. Odporúčam na oficiálnych stránkach Audi prezrieť možnosti konfigurácie.
Okrem krásneho dizajnu, pestrej palete motorov ponúka nové Audi A4 kopec asistenčných systémov. Po prvýkrát je tu možnosť dokúpiť si HeadUp displej. Ten nepremieta na čelné sklo iba aktuálne informácie ako je rýchlosť jazdy, či značky, dokáže tiež vďaka stále aktívnej navigácie radiť šoférovi ako má pridať plyn. Skrátka vie dopredu odhadnúť aký bude profil cesty a k tomu prispôsobí celé auto počnúc prevodmi až nastavením tlmičov.
Nemal som možnosť v praxi počas 15 minútovej jazdy všetko odskúšať, v každom prípade aspoň v krátkosti zhrniem ako sa jazdí na modeli A4 Avan 2.0 TDi 140 kW S-Tronic. V prvom rade ma upútalo ticho v kokpite. Audi A4 má najlepší koeficient odporu vzduchu ( sedan 0,23 a Avant 0,27). Diaľničné presuny vnímate akoby ste sedeli vo vzduchovej bubline. Iba jemné svišťanie počujete. Je to minimálne na úrovni väčších limuzín.
Motor a prevodovka si opäť raz rozumejú skvelo. Vedia sa prispôsobiť vodičovi a nezaváhajú ani na chvíľu. Čiže, dupnutie na plyn a potom zasa pokojná jazda, to všetko ide v maximálne v sekundových intervaloch nastaviť. No viac ako dynamika a prevodovka ma upútal podvozok.
Audi A4 Avant v spojení s Quattro bude veľmi hnevať automobilku z Mníchova. Precízne nastavenie, presnosť stopy, ideálne filtrovanie nerovností a výborná spätná odozva. To nie sú len reči z katalógu, ono to vyzerá tak, že skutočne Audi už nechce byť akási voľba medzi Mercedesom a BMW. Jasne vidno, že chce byť športová a poskytnúť perfektné jazdné zážitky.
Na viac si budete musieť počkať z redakčného testu, ktorý bude až po Novom roku. Prípadne si môžete v týchto dňoch robiť prvé objednávky. Audi A4 začína od 30 900€. Troška drahé? Ani nie, máte v tom výborný motor 1.4 TFSI 110 kW, čiže žiadny lenivec. A výbava tiež nevyzerá sparťansky.