Inovácia, ktorá spája elektro-pohodlie s praktikou
Nissan kompletne prepracoval svoj e‑Power hybridný pohon, kde benzínový motor slúži len ako generátor, a kolesá poháňa výhradne elektrický motor. Nový modul 5‑v‑1 (elektromotor, generátor, menič, prevod a zosilňovač) je kompaktný, ľahší a tichší, čo priamo prispieva k pohodliu a efektivite jazdy.
Vďaka kombinácii 1,5 l trojvalcového turbomotora (s výkonom 151 kW / 205 k v režime Sport), termálnej účinnosti 42 % a aktívnej kalibrácii, dosahuje Qashqai e‑Power spotrebu len 4,5 l/100 km (WLTP). To znamená dojazd až 1 200 km na 55 l nádrž – ide o úroveň, akú ponúkajú skôr plug‑in hybridy než elektromobily bez dobíjania.
Ticho a komfort na palube
Šasi je lepšie odhlučnené a hluk v kabíne klesol až o 5,6 dB v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Dekompresný motor s väčším turbodúchadlom udržiava nízke otáčky na diaľnici, čo znamená tiché a komfortné cestovanie bez vibrácií.
Viac výkonu bez kompromisov
Hybridný systém poskytuje hladký a okamžitý nástup výkonu typický pre elektromotory, pričom režim Sport pridáva krátkodobý výkon +10 kW. Qashqai si teraz drží výkon 205 k (151 kW) Ideálny kompromis pre dynamickú, ale úspornú jazdu.
Emisie CO₂ klesli o 12 % na 102 g/km. Jazda bez potreby nabíjať káblom, ale s výkonom a dojazdom bežného auta robí e‑Power atraktívnym pre vodičov, ktorí sa nechcú obmedzovať, no chcú minimálnu uhlíkovú stopu.
Nový Qashqai s treťou generáciou e‑Power sa začne predávať v Európe od septembra 2025, následne bude systém dostupný aj v modeloch Rogue (USA) v roku 2026.