Nissan Pulsar sa na Slovensku predáva niekoľko mesiacov. Patrí do segmentu C, čo je zrejme najvyhľadávanejšia trieda medzi zákazníkmi. Z koláča chce odhryznúť osvedčeným hráčom ako sú VW Golf, Ford Focus alebo Opel Astra. Dílerstvá Nissan donedávna nevedeli nič iné ponúknuť medzi Nissan Note a Nissan Juke. V minulosti sa predával model Tiida a predtým Almera. Presne na tieto modely nadväzuje aj Pulsar, tak si ho predstavme zvonka.

Na prvý pohľad je vidieť, že Pulsar bude aj v tomto prípade vsádzať na priestor pre cestujúcich, pretože stavba karosérie ide oproti konkurenčným autám viac do výšky. Mnohé krivky, príťažlivá maska a postupne zvažujúca sa zadná časť automobilu robia z Pulsara celkom dizajnovo vyrovnané auto, mierne nenápadné.

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Stará japonská architektúra ofukovačov klimatizácie, či spínačov elektrických okien s impulzným tlačidlom iba na okne vodiča zrejme nikdy nezmizne, takže sa už nad tým nepozastavujem. Sedím za volantom auta, ktoré krásne vonia novotou a obklopuje ma množstvo tmavých materiálov s kvalitnou povrchovou úpravou. Fakticky, opis jednotlivých ovládačov nemá veľkým zmysel, Nissan robí autá vnútri pod taktovkou kvality, nie módnych trendov. Výnimkou je azda len model Juke.

Medzi budíkmi sa nachádza digitálny palubný počítač zobrazujúci nielen údaje o jazde, ale aj GPS alebo technický stav auta. V závislosti od výbavy dostanete ďalší displej integrovaný do stredovej konzoly s dotykovým ovládaním. Grafika a citlivosť je však len na priemernej úrovni. Tiež sa mi nepáčilo zobrazenie obrazu z cúvacej kamery. Na pomerne malom displeji ukazuje 360 stupňový pohľad, ale ten je prakticky nepoužiteľný v stiesnených parkovacích podmienkach, nakoľko grafika je slabá. Viac oceníte druhý obraz, ktorý sníma pohľad vzad.

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Pulsar to myslí s ergonómiou vážne. Hoci, stále sú tu muchy v podobe neimpulzných ovládačov elektrických okien, tak čo do veľkosti a označenia jednotlivých tlačidiel rozhodne vodič nebude mať výhrady. Okrem toho sú všetky po ruke a dobre tvarované. Pochvaľujem hlavne ideálny polomer volantu a radiacu páku šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

K spomenutým kladom prirátajte komfortné sedačky s dostatočnou bočnou výstuhou a množstvo odkladacích priestorov. Dostávate auto na každodenné používanie aj na dlhé cesty. Aha! Možno preháňam, musím sa ešte pozrieť na zadnú lavicu a batožinový priestor.

Dospelí ľudia sediaci vzadu rozhodne nepocítia stiesnenosť v nohách a hlave. Nissan sa vyšvihol, v modeli Pulsar sa pohodlne odvezú dve urastené osoby, pričom im stále ostane pár centimetrov vo všetkých smeroch. O kufri sa dá tiež písať iba pozitívne, jeho základný objem je nadpriemerný v tejto triede. Zhrnuté, s Pulsarom zdoláte aj dlhé trasy, už treba zvoliť len správnu motorizáciu.

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Musím sa priznať, keď som zistil, čo za objem mám pod kapotou testovaného Pulsaru, nebol som veľmi nadšený. Veď z objemu 1.2 litra moc nevydolujem v hatchabacku, hoci má preplňovanie, tých 115 koníkov sa mi zdalo spočiatku ozaj málo. Avšak, netrvalo dlho a zistil som, že moje predsudky boli absolútne zbytočné. Základná a doposiaľ jediná benzínová motorizácia v ponuke ma po týždni celkom milo prekvapila.

Štvorvalec DIG-T nie je úplnou neznámou, v podstate tvorí základ s 1.2 TCe od Renaultu, a my sme si už dávnejšie v teste Méganu mohli odskúšať, že tento agregát slušne ťahá vpred. Nissan si ho upravil v pár detailoch po svojom a výsledkom je výborná odozva na plynový pedál, vysoká kultivovanosť a hlavne krásny zvuk vo vysokých otáčkach. Normálne máte pocit, že jazdíte na agregáte s vyšším obsahom.

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Športoví vodiči hľadajúci ešte vyšší výkon musia počkať na silnejšiu variantu 1.6 DIG-T, ktorá sa montuje aj do modelu Juke. V každom prípade na bežné jazdenie a svižné predbiehanie vám pekne poslúži aj nami testovaný agregát. Pri tankovaní nie ste nútení moc hlboko siahať do kapsy, nakoľko spotreba sa drží v norme, teda od 6 do 7 litrov, podľa zaťaženia. Som prekvapený, že v technických údajoch Pulsar nemáva naoko priaznivejšou spotrebou ako je v reáli.

Ďalšou silnou devízou Nissana Pulsar je nepochybne perfektný podvozok. Toto auto sa správa na ceste z pohľadu komfortu o triedu vyššie. Jazdné vlastnosti absolútne korešpondujú s daným segmentom a konkurentom rozhodne vie prikúriť. Pripúšťam však, že náklony v zákrutách sú troška veľké, na druhej strane auto drží stopu stále ideálne. Horšie to je, ak sa s Pulsarom „rozhádžete“ zo strany na stranu, vtedy už musí dosť razantne zasahovať stabilizácia.

Cenovo si to Pulsar už od základu rozdáva s VW Golf, Opel Astra alebo Škoda Octavia. Vlastne ich dokonca troška základnou cenou prevyšuje. Za 14 950€ (cenníková cena) však dostávate plnohodnotné auto do rodiny na všestrannejšie využitie s dokonalým podvozkom, kvalitným spracovaním a dravým benzíniakom.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1197
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 85 / 5200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 165 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 10,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,3 / 4,3 / 5,0
Spotreba počas testu (l/100km): 6,5
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4387 / 2017 / 1520
Batožinový priestor - min./max. (l): 385 / 1395
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1258 / 492

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.