Renault dokázal, čo si konkurencia stále myslela, že je nemožné – doviesť moderný elektrický hatchback od konceptu k sériovej výrobe za menej ako dva roky. Vzhľadom na tempo, akým sa vyvíjajú nové modely, sa zdá, že európski výrobcovia čínskou konkurenciou učia viac, než by si možno želali.

Čínsky vzor a nemecký neúspech

Zákulisné správy naznačujú, že tento projekt nemá čisto európske korene. Vlani prebiehali rozhovory medzi Volkswagenom a Renaultom o potenciálnej spolupráci na vývoji lacného elektrického miniauta. Obe strany mali záujem, ale nemecké odbory trvali na tom, aby sa vozidlo vyrábalo v Nemecku. Francúzi s takouto požiadavkou nemohli súhlasiť, a preto sa v konečnom dôsledku obe strany rozišli. Renault sa potom obrátil na čínske partnerstvo, ktoré mu umožnilo získať potrebné výrobné kapacity a skúsenosti s razantným vývojom lacných elektrických vozidiel.

Zdroj: Renault

Dizajn zostal prakticky bez zmien

Sériový Twingo E-Tech je verný svojmu konceptu z roku 2023. Vzhľad auta vyzeral vtedy takmer identicky ako dnes – dizajn pre výrobu sa líši iba v niektorých detailoch. Viditeľné zmeny sú skutočne marginálne: konvenčné kľučky, väčšie spätné zrkadlá a jemne upravené zadné svetlá.

Auto nadväzuje na legendu medzi mestkými autami  – pôvodný Twingo z roku 1993, ktorý svojho času prekvapil veľkým vnútorným priestorom pri kompaktných vonkajších rozmeroch. Nová elektrická verzia pokračuje v tejto tradícii. Pri dĺžke len 3,43 metra ponúka priestranný a modulárny interiér, ktorý využíva posuvnú zadnú lavicu umožňujúcu flexibilné usporiadanie.

Zdroj: Renault

Zachoval si aj lákavú cenu

Najväčším lákadlom nového Twinga E-Tech zostáva cena. Renault úspešne dostal základný model pod hranicu 20 tisíc eur, čím si vozidlo udržiava silnú pozíciu medzi lacnými elektrickými autami. Pre porovnanie – konkurenčný Volkswagen ID.1 sa do predajní dostane až v roku 2027, a pravdepodobne nebude lacnejší.

Ako si objednať svoje Twingo

Predobjednávky pod názvom „Twingo R Pass" sú už spustené v Taliansku, Belgicku, Nemecku, Holandsku a Španielsku. Briti a Francúzi sa pridajú neskôr v októbri. Systém zaručuje skorším objednávateľom prioritnú pozíciu pri výrobe a dodávke. Záujemcovia sa registrujú v objednávkovom systéme, čím si zabezpečujú miesto medzi prvými zákazníkmi.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.