Nissan napriek svojim finančným problémom prináša na trh novú generáciu obľúbeného mestského vozidla Micra. Šiesta generácia tohto modelu prichádza s revolučnou zmenou, stáva sa plne elektrickým automobilom, pričom techniku zdieľa s novým Renaultom 5 E-Tech.
Záchrana prostredníctvom aliancie
Japonská automobilka, ktorá v poslednej dobe hľadá strategických partnerov pre svoju záchranu (medzi nimi sa prekvapivo objavila aj Toyota), pokračuje v spolupráci s Renaultom. Nová Micra je dôkazom, že aliancia dvoch automobiliek naďalej funguje. Zatiaľ čo predchádzajúca generácia zdieľala platformu s Renaultom Clio, nový model je postavený na základoch elektrického Renaultu 5 E-Tech.
Dva výkonové varianty pre každého
Nissan ponúkne Micru v dvoch výkonových variantoch. Základný model disponuje elektromotorom s výkonom 122 koní a krútiacim momentom 225 Nm. Napája ho batéria s kapacitou 40 kWh, ktorá zabezpečí dojazd približne 310 kilometrov. Výkonnejšia verzia ponúka 150 koní a 245 Nm, pričom väčšia 52 kWh batéria umožňuje dojazd až 408 kilometrov.
Nabíjanie a praktické funkcie
Výkon rýchlonabíjania je u menšej batérie obmedzený na 80 kW, silnejší variant zvládne až 100 kW. V oboch prípadoch dokážete nabiť akumulátor z 10 na 80 percent za približne 30 minút. Zaujímavou funkciou je systém V2L (Vehicle-to-Load), ktorý umožňuje využiť batériu vozidla ako powerbanku pre externé zariadenia.
Rozmery a dynamika
Hoci Nissan zatiaľ nezverejnil presné rozmery, očakáva sa, že nová Micra bude mať podobné proporcie ako Renault 5 s rázvorom 2540 mm a celkovou dĺžkou okolo 3922 mm. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1400 kg pri základnom modeli do 1524 kg pri výkonnejšej verzii s väčšou batériou.
Dynamika vozidla by mala zodpovedať francúzskemu súrodencovi, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,0, resp. 8,0 sekúnd v závislosti od verzie. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h.
Očakávaná dostupnosť a cena
Nová elektrická Micra by sa mala dostať na európsky trh koncom tohto roka. Hoci presné ceny zatiaľ nie sú známe, očakáva sa, že budú podobné ako u Renaultu 5, ktorý sa predáva v rozmedzí od 27 500 do 36 500 eur.
Všetky modely budú štandardne vybavené tepelným čerpadlom, ktoré zlepšuje efektivitu v chladnom počasí. Ďalšie detaily o výbave a príplatkovej výbave budú zverejnené bližšie k uvedeniu na trh.