Rok 2025 bol pre segment naked bike-ov mimoriadne silný. Výrobcovia sa nebáli experimentovať s technológiami, výkonmi ani dizajnom. Od brutálnych hypernaháčov po strednú triedu s každodennou využiteľnosťou – výber je širší než kedykoľvek predtým. Ktoré naháče z roku 2025 si zaslúžia titul najlepších?

Ducati Streetfighter V4 SP2 Zdroj: Ducati

Kráľ bez kapoty: Ducati Streetfighter V4 SP2

Ducati to opäť dokázala. S novou generáciou Streetfighter V4 SP2 sa im podarilo vytvoriť stroj, ktorý je nielen brutálne výkonný (208 koní), ale aj prekvapivo použiteľný na bežných cestách. Karbónové kolesá, suchá spojka, semi-aktívne Öhlinsy a znížená hmotnosť – to všetko robí z SP2 čistokrvného zabijaka na ceste aj okruhu. Nezabudnuteľný soundtrack a špičková elektronika sú už len čerešničkou.

Yamaha MT-09 Zdroj: Yamaha

Najrozumnejší výber: Yamaha MT-09 2025

Yamaha tento rok aktualizovala svoj bestseller MT-09, a hoci to nebol revolučný krok, išlo o dôkladné doladenie detailov. Nový TFT displej, optimalizované jazdné režimy, lepšia odozva na plyn a prepracovaný dizajn priblížili tento trojvalec bližšie k dokonalosti. S výkonom 119 koní, relatívne nízkou hmotnosťou a agresívnou cenou ostáva MT-09 skvelým kompromisom medzi výkonom, štýlom a každodennou použiteľnosťou.

BMW F 900 R Zdroj: BMW

Prekvapenie z Nemecka: BMW F 900 R Pro

BMW v roku 2025 prepracovalo F 900 R do verzie Pro, a výsledok je mimoriadne podarený. Nová elektronika, ostrejšia odozva a športovejšie zladený podvozok robia z tohto naháča seriózneho súpera vo vyššej strednej triede. Navyše je tu typická nemecká ergonómia, vynikajúci quickshifter a istota v zákrutách. F 900 R Pro ukazuje, že aj “rozumne” ladený naháč vie vyčariť úsmev na tvári.

KTM Duke 790 Zdroj: KTM

Najlepší stredne veľký naked: KTM Duke 790 2025

KTM vrátila do hry 790 Duke, a to s prekvapivou sebavedomosťou. Stroj s dvojvalcom LC8c ponúka ostrý výkon 105 koní, superľahký rám a agilitu, ktorú v tejto kategórii ťažko hľadať. Verzia 2025 zároveň prináša lepšiu kontrolu trakcie, novú palubnú dosku a výborný pomer cena/výkon. Pre tých, čo nechcú šetriť na zábave – ale ani na peniazoch.

Energica Eyperia Naked Zdroj: Energica

Elektrická alternatíva: Energica Experia Naked

Aj elektrické motorky našli cestu do naked segmentu – a Energica Experia Naked je dôkazom, že to môže fungovať. So silným krútiacim momentom, vysokou konektivitou a dojazdom okolo 200 km v reálnych podmienkach je to zaujímavá voľba pre mestských fajnšmekrov a early adopterov. Výkon je okamžitý, dizajn futuristický – a cena… elektrizujúca.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...