Rekordný výkon, ktorý vstúpil do histórie

Ford Mustang GTD sa vrátil na legendárny okruh Nordschleife, kde už minulý rok zapísal svoje meno do histórie. Dňa 7. augusta 2024 sa tomuto výnimočnému vozidlu podarilo prelomiť rekord najrýchlejšieho amerického sériového automobilu na "Zelenom pekle" s časom 6 minút a 57,6 sekundy. 

Generálny riaditeľ spoločnosti Ford, Jim Farley, pri oznámení tohto času v decembri sľúbil, že Mustang sa vráti na Nürburgring v roku 2025, aby ešte vylepšil svoj už teraz pôsobivý výkon. 

A vyzerá to tak, že hovoril pravdu. Mustang GTD bol nedávno videný na okruhu Nordschleife, kde sa pokúšal o zlomenie svojho predchádzajúceho rekordu. Či sa mu podarilo zlomiť svoj rekord sa zatiaľ nedozvieme, ale Ford by mal už čoskoro zverejniť oficiálne časy kôl z Nürburgringu.

2025 Ford Mustang GTD - Zdroj: Ford
Realistické ambície verzus sny

Hoci je Mustang GTD neuveriteľne rýchly, zdá sa nepravdepodobné, že by sa pokúsil prekonať celkový rekord sériového cestného automobilu. Ten momentálne drží Mercedes-AMG One s časom 6 minút a 29 sekúnd. Napriek tomu, že 20,83 km trať poskytuje priestor na zlepšenie, je ťažko predstaviteľné, že by Ford dokázal zlepšiť svoj čas o takmer 29 sekúnd.

Realistickejším cieľom by mohlo byť prekonanie Porsche 911 GT3 s časom 6:55. Útok na Porsche 911 GT3 RS (6:49) alebo Mercedes-AMG GT Black Series (6:43) sa zdá príliš ambiciózny, ale možno nás Ford dokáže prekvapiť.

Diabolský zvuk a výnimočný výkon

S astronomickou počiatočnou cenou cez 325 000€  by mal Mustang GTD konkurovať práve týmto špičkovým športovým automobilom, najmä keď 911 GT3 RS začína "len" na 240 000€.

2025 Ford Mustang GTD - Zdroj: Ford
Okrem časov a cien, GTD znie absolútne diabolsky v tom najlepšom zmysle slova. Zvuk kompresora z 5,2-litrového V8 motora je nezameniteľný. Tento špeciálne vyvinutý motor poskytuje výkon 815 koní a krútiaci moment 900 Nm. Dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h, čo z neho robí druhý najrýchlejší Ford v histórii hneď po superšporte Ford GT.

Mustang GTD bude vzácnym úkazom s ročnou produkciou len 300 až 700 kusov, a noví majitelia ho nebudú môcť predať počas prvých dvoch rokov vlastníctva.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.