Ford opäť zamieril na legendárny okruh Nürburgring s cieľom posunúť hranice možného. Ich superšportový Mustang GTD sa už vlani zapísal do histórie ako najrýchlejšie americké auto na tzv. „Zelenom pekle" s časom 6 minút a 57 sekúnd. Inžinieri automobilky sa však s týmto výsledkom neuspokojili a vrátili sa na nemecký okruh s vylepšeným modelom.

Ford Mustang GTD na Nürburgringu - Zdroj: Ford

Nový rekord a zdolané legendy

Výsledkom ich snaženia je ohromujúci čas 6 minút a 52,072 sekundy. Zlepšenie o takmer 5 sekúnd znamená, že Mustang GTD teraz predbehol aj také legendárne vozidlá ako Porsche 918 Spyder, ktoré svojho času držalo absolútny rekord na Nürburgringu.

V elitnej spoločnosti sa 815-koňový Mustang GTD dostal pred súčasnú generáciu Porsche 911 GT3, Ferrari 296 GTB či Lamborghini Aventador SV. Pre americký muscle car je to historický úspech.

Pretekársky tím značky Ford - Zdroj: Ford

Čo stojí za zlepšením času?

Podľa vyjadrenia Fordu za výrazným zlepšením času stojí niekoľko kľúčových vylepšení. Inžinieri prepracovali kalibráciu pohonnej jednotky, zvýšili torznú tuhosť podvozka, zdokonalili systémy ABS a kontroly trakcie a upravili aerodynamický balík.

Nie je to len Mustang s peknou tvárou

Hoci nesie meno ikonického pony caru, Mustang GTD je úplne nová konštrukcia. Využíva vzadu umiestnenú osemstupňovú prevodovku s dvojitou spojkou prepojenú s motorom pomocou karbónového kardanu.

Skutočným tajomstvom jeho výkonu je poloaktívne odpruženie vyvinuté spoločnosťou Multimatic. Tento systém používa špeciálne tlmiče s cievkovými ventilmi a architektúru s tlačnými tyčami a vahadlami, technológiu, ktorú nájdete prevažne na pretekárskych okruhoch.

Ford Mustang GTD na Nürburgringu - Zdroj: Ford

Čakáme na video

Ford zverejnil sériu fotografií z rekordnej jazdy, no kmpletné palubné video zatiaľ nie je k dispozícii. Očakáva sa, že záznam rekordného kola bude zverejnený na YouTube v priebehu tohto týždňa.

Tento úspech nie je len dokladom odhodlania inžinierov Fordu, ale ukazuje aj neuveriteľný posun v technológii podvozkov a pneumatík za posledných 12 rokov.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.