Čínsky koncern SAIC pripravuje premiéru novej generácie elektrického hatchbacku MG4, ktorá by mohla znamenať významný posun v segmente kompaktných elektromobilov. Predaj sa začne už 5. septembra 2025, pričom predobjednávky budú spustené o mesiac skôr.

Nové MG4 predstavuje výrazný krok vpred oproti svojmu predchodcovi. Automobilka sa rozhodla kombinovať overenú platformu Nebula EV s najnovšími technológiami v oblasti batérií a infotainmentu, čím chce konkurovať etablovaným európskym značkám v segmente kompaktných elektromobilov.

Nové MG4 - Zdroj: MG

Väčšie rozmery, lepšie proporcie

Nová generácia výrazne narástla v rozmeroch. S dĺžkou 4395 mm, šírkou 1842 mm a výškou 1551 mm sa MG4 zaradí medzi konkurentov ako BYD Dolphin či Volkswagen ID.3. Najvýraznejšie je predĺženie rázvoru na 2750 mm, čo sľubuje lepší priestor pre pasažierov.

Nové MG4 - Zdroj: MG

Revolučný dojazd vďaka novej batérii

Najzaujímavejšou novinkou je použitie batérie s "polo-pevným elektrolytom" od spoločnosti Rept Battero Energy. Túto technológiu dodáva 120 kW elektromotor s pohonom zadných kolies. Podľa neoficiálnych informácií by mohol dojazd dosahovať až 800 kilometrov podľa čínskej metodiky CLTC, čo po prepočte na európsky štandard WLTP predstavuje okolo 650 kilometrov.

Nové MG4 - Zdroj: MG

Infotainment budúcnosti

Najvýraznejším lákadlom je však infotainment od firmy Oppo Electronics. Systém umožní ovládanie navigácie pomocou gest, zrkadlenie displeja telefónu pri videohovoroch a prenosné aktualizácie softwaru cez mobilný telefón. Kompatibilita nie je obmedzená len na telefóny Oppo, v Číne bude fungovať aj s Huawei a Apple zariadeniami.

Nové MG4 - Zdroj: MG

Zatiaľ nie je jasné, kedy sa nové MG4 dostane na európsky trh, ale jeho technologické riešenia naznačujú, že môže priniesť do segmentu kompaktných elektromobilov výrazné oživenie.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.