Čínski výrobcovia áut sa musia prispôsobiť novým európskym pravidlám. Zatiaľ čo doteraz značka MG pod vedením koncernu SAIC stavila predovšetkým na elektrické modely ako MG4, aktuálne preorientovanie na hybridné pohony je priamou reakciou na zvýšené colné sadzby EÚ na čínske elektromobily. Hybridné modely totiž tieto penalizácie nepostihujú, čo umožňuje zachovať konkurencieschopné ceny.
Výkonný hybridný systém s elektrickou autonómiou
Hybridný pohon kombinuje 1,5-litrový turbobenzínový motor s výkonom 143 koní a elektromotorom s výkonom 184 koní. Celkový systémový výkon dosahuje 272 koní pri krútiacom momente 350 Nm. Trakčná batéria s kapacitou 21,4 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd až 103 kilometrov podľa metodiky WLTP, čo je dostačujúce pre každodenné dochádzanie do práce bez nutnosti spaľovania benzínu.
Dynamické jazdné vlastnosti
S hmotnosťou 1855 kg dosahuje stovku za 6,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 190 km/h. Oficiálna kombinovaná spotreba vychádza na 0,5 litra benzínu na 100 km plus približne 22 kWh elektrickej energie, pričom tieto údaje sú však teoretické a závisia od štýlu jazdy a využívania elektrickej energie.
Výbava a ceny
Základná verzia Emotion za 37 990 eur ponúka LED svetlá, parkovacie senzory s kamerou, klimatizáciu, 12,3-palcový digitálny prístrojový panel a 10,25-palcovú dotykovu obrazovku s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Vyššia výbava Exclusive za 40 490 eur pridává 360-stupňový kamerový systém, lepšie LED svetlá, elektrické ovládanie kufra, kvalitnější audio, dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá či bezdrôtovú nabíjačku.
MG HS plug-in hybrid predstavuje zaujímavú alternatívu pre tých, ktorí hľadajú praktické hybridné SUV s dostatočným elektrickým dojazdom na každodenné použitie v meste.