McLaren po dekádach ticha opäť mieri na najikonickejší vytrvalostný okruh sveta – 24 hodín Le Mans. Nový hyperšpeciál inšpirovaný legendárnou F1 GTR má vrátiť britskú značku späť na pretekársky Olymp. Technika z Formuly 1, hybridný pohon a veľké ambície – McLaren chce viac než len účasť.

Zrodený pre preteky, inšpirovaný legendou

McLaren oficiálne potvrdil vývoj nového špeciálu pre 24 hodín Le Mans, ktorého cieľ je jasný – opäť vyhrať. Pôjde o vôbec prvý vstup značky do kategórie Hypercar (LMH/LMDh), pričom inžinieri čerpajú zo skúseností z F1, GT3 a najmä z víťazného modelu F1 GTR z roku 1995. Nový Le Mans stroj má byť stelesnením tradície a technológie, ktoré majú priniesť značke ďalšiu slávu po 30 rokoch.

McLaren Le Mans Zdroj: McLaren

Základ z Formuly 1 aj z cestnej techniky

Hoci McLaren zatiaľ nezverejnil finálny názov, vývoj prebieha pod kódovým označením LMX1. Vozidlo bude vybavené hybridným pohonom, kde sa predpokladá spolupráca benzínového motora V8 a elektrického systému, ktorý vzniká v spolupráci s dodávateľmi z F1. Karbónový monokok, aktívna aerodynamika a extrémne nízka hmotnosť majú priniesť konkurencieschopnosť voči značkám ako Ferrari, Toyota či Porsche.

Cieľ: Le Mans 2026

Špeciál sa má oficiálne predstaviť v priebehu roka 2025 a jeho súťažný debut je plánovaný na 24 hodín Le Mans 2026. V rámci testovacieho programu sa očakáva aj štart vo vybraných kolách WEC, aby sa McLaren zžil s technikou aj súťažným prostredím. Zároveň sa šepká o možnom obmedzenom počte homologačných vozidiel pre cestnú prevádzku, ktoré by išli do rúk vybraným zákazníkom – podobne ako tomu bolo v 90. rokoch s F1 LM.

McLaren Le Mans Zdroj: McLaren

Návrat s odkazom minulosti

McLaren svoj návrat do Le Mans prezentuje ako poctu výročiu legendárneho víťazstva z roku 1995, keď v nováčikovskej sezóne porazil aj továrenské tímy. Nový hyperšpeciál má opäť ukázať, že McLaren patrí na najvyššiu pretekársku scénu – nielen v monopostoch, ale aj v trvalej endurance aréne. Fanúšikovia si tak môžu chystať transparenty – oranžová farba sa možno opäť objaví na najvyššom stupni.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...