Lucid posúva hranice svojej predchádzajúcej Inkarnácie SUV Gravity s novým konceptom Gravity X (vyslovované „Gravity Cross“). Predstavuje ho ako luxusné, ale zároveň extrémne schopné EV pripravené do terénu – s vyšším podvozkom, robustnými prvkami, detailmi inšpirovanými Californskou divočinou a cestou Pebble Beach. Ide o tichého off-roadového predátora s dušou luxusu.

Dizajnové prvky, čo hovoria za seba

Na Pebble Beach debutoval Gravity X—luxusné SUV pripravené na dobrodružstvo. Má širší rozchod kolies, vyšší prejazdový priestor, sklápateľné strešné crossbary s LED svetlami, robustné homokopce a ochranne kryty podvozku. Pridávajú sa 21-/22” kolesá s terénnymi pneumatikami, ťažné háky a zvláštne matné lakovanie v odtieni „Astral Drift“ s oranžovými akcentmi. Tieto detaily výrazne vyzdvihujú outdoorovú pripravenosť modelu.

Lucid Gravity X koncept Zdroj: Lucid

Technická výbava – výkon, ktorý si zachováva eleganciu

Gravity X vychádza z verzie Grand Touring, ktorá disponuje až 828 koní z dvojice elektromotorov. Šprint 0–60 mph zvláda za 3,4 s, s dojazdom až 450 míľ (EPA). Koncept zachováva túto výkonovú rovnováhu, no pridáva techniku, ktorá mu umožní vystúpiť z asfaltu do terénu – bez obetovania štýlu.

Lucid Gravity X koncept Zdroj: Lucid

Dobrodružstvo v jemných detailoch

Gravity X sľubuje nielen výkon, ale aj estetický príbeh. Kapota nesie topografické mapy Big Sur a Death Valley, na prahoch sú vyrazené zemepisné súradnice Pebble Beach—slávneho miesta jeho svetovej premiéry. Inak elegantný dizajn tak získava vrstvu emocionálne nabitých odkazov.

Lucid Gravity X koncept Zdroj: Lucid

Prečo táto edícia znamená viac ako iba styling

V čase, keď elektrické SUV sú často pohodlné, ale nudné, Gravity X pôsobí ako výzva – extravagantný crossover prerástol v možnosť produkčnej verzie plne pripravenú na terén, ktorá môže konkurovať Rivianu R1S. Odvážny krok však zostáva ešte vo fáze konceptu – otázka znie, či budu firmy ochotné ho preniesť na sériovú výrobu.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...