Po niekoľkých úpravách modelovej rady sa Lotus rozhodol vylepšiť ponuku Emiry o dve zaujímavé verzie. Nová hierarchia teraz zahŕňa základný model Turbo, stredný Turbo SE a vrcholný V6 SE, čím pokrýva širšie spektrum zákazníkov.
Toyota motor v najvýkonnejšom prevedení
Nová vrcholová verzia V6 SE stavia na overenom recepte. Pod kapotou pracuje známy 3,5-litrový šesťvalec s superchargerom od Toyoty, ktorý dáva k dispozícii 400 koní a 420 Nm. Stovku zvládne za 4,3 sekundy a s maximálnou rýchlosťou 290 km/h.
Lotus však nepokračoval len v osvedčenom. Manuálna šesťstupňová prevodovka dostala nové uloženie, vďaka ktorému sú preradenia plynulejšie. Inžinieri zároveň preladili podvozok - upravili nastavenie tlmičov aj geometriu kolies. Výsledkom má byť presnejšie riadenie pri zachovaní komfortu.
Štandardne dostanete 20-palcové kované disky, červené brzdové strmene a lak v odtieni Zing Grey. Za príplatok si môžete objednať nový dizajnový balík Racing Line s jemnými pruhmi po karosérii.
Výkon za rozumnú cenu
Základný model Turbo pracuje s dvojlitrovým štvorvalcom s dvojitým turbom, ktorý má však trochu utlmený výkon - 360 koní a 430 Nm. Stovku dosiahne len o jednu desatinu pomalšie ako šesťvalec a maximálna rýchlosť 275 km/h rozhodne nie je na zahodenie.
Ani u lacnejšej verzie nešetrili na výbave. Štandardne nájdete 10-palcový displej infotainmentu, 190-wattový audio systém či 12-smerovo nastaviteľné sedadlá. Nechýbajú moderné asistenčné systémy ako rozpoznávanie značiek, varovanie pred vozidlami v mŕtvom uhle či detekcia únavy vodiča.
Technické finesy nechýbajú
Lotus nezabudol ani na technické detaily. Optimalizoval chladiaci systém pre lepšiu cirkuláciu kvapaliny a upravil teplotu štartu motora. Vďaka tomu by mala Emira lepšie zvládať náročné klimatické podmienky.
Obe novinky budú k dispozícii od septembra. Za V6 SE zaplatíte približne 117 000 eur, základný Turbo vyjde na zhruba 96 000 eur.