Lexus sa odvážne púšťa do segmentu, v ktorom kedysi žiaril model LFA. Nový LFR má byť nielen technologickým vrcholom značky, ale aj odpoveďou na otázku, či sa exotický superšport dá postaviť s dôrazom na udržateľnosť a luxusnú kultúru jazdy. Popri plug-in hybridnom pohone sa čoraz hlasnejšie špekuluje aj o vodíkovej verzii – nie ako kompromis, ale ako dôkaz odvahy.

LFA bol ikona, LFR má byť míľnik

Keď Lexus v roku 2010 predstavil model LFA, prekvapil nielen automobilový svet, ale aj samého seba. Atmosférický desaťvalec s nezameniteľným zvukom sa stal kultom. Teraz, po viac než dekáde, má LFR ambíciu posunúť túto kapitolu ďalej – nie imitovaním, ale reinterpretáciou.

Lexus LFR Zdroj: Lexus

Pod kapotou: hybrid, alebo vodík?

Zatiaľ čo základom má byť plug-in hybridný systém s výkonom cez 700 koní, Lexus zároveň otvorene priznáva vývoj vodíkového spaľovacieho motora. Nejde o experiment pre titulky, ale o súčasť stratégie, ktorá má značke zabezpečiť diverzitu pohonov. Tým sa LFR odlišuje od európskej konkurencie, ktorá sa zameriava takmer výhradne na čisto elektrické riešenia.

Dizajn: futurizmus v japonskej kaligrafii

Dizajn LFR neskrýva odkaz na koncept Electrified Sport – nízka silueta, dlhá kapota a ostré línie, ktoré pripomínajú švih štetca kaligrafa. Každý detail pôsobí technicky, ale nie chladne: Lexus pracuje s proporciami tak, aby auto bolo rovnako pôsobivé na okruhu, ako aj pred operou.

Lexus LFR Zdroj: Lexus

Interiér: symfónia pre vodiča

V kabíne sa spája minimalistický prístup s japonským remeslom takumi. Digitálne rozhranie je orientované výhradne na vodiča, no nechýbajú remeselné detaily – ručne šité povrchy, ambientné osvetlenie inšpirované tradičnými lampášmi či špeciálne materiály odľahčené pre športovú jazdu.

Konkurencia, ktorá už cíti tlak

Ak LFR dorazí s kombináciou hybridu a potenciálne aj vodíkovej verzie, postaví sa proti autám ako Ferrari 296 GTB, McLaren Artura či Honda NSX Type S. Lexus však nechce byť len „iný“ – chce definovať, ako by mohol vyzerať japonský superšport novej éry, kde sa luxus, rýchlosť a ekologické inovácie nestretávajú v konflikte, ale v symbióze.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...