Lexus na autosalóne predstavil nový koncept LC, ktorý má nastaviť tón budúcnosti luxusných grand tourerov značky. Kombinuje ostrý dizajn inšpirovaný LFA, moderné technológie a prechod k elektrifikácii. Nie je to len facelift, ale vízia, kam sa má ikonické GT Lexus posunúť v ďalšej dekáde.

Dizajn ako umelecké dielo

Lexus LC koncept Zdroj: Lexus

Nový koncept LC pôsobí dynamickejšie než súčasný model. Spodná línia karosérie je agresívnejšia, LED svetlá dostali minimalistický charakter a mriežka predného chladiča sa mení na tzv. pixelový štít, ktorý zároveň funguje ako aerodynamický prvok. Zadná časť pôsobí čistejšie, s tenkým svetelným pásom cez celú šírku auta – akoby Lexus hľadal rovnováhu medzi futurizmom a eleganciou.

Lexus LC koncept Zdroj: Lexus

Interiér s dôrazom na vodiča

Kabína konceptu LC ukazuje, že Lexus sa nechce vzdať luxusnej ručnej práce, no zároveň prináša digitalizáciu. Minimalistický kokpit je orientovaný na vodiča, s obrovským zakriveným displejom a prémiovými materiálmi ako semiš, uhlíkové vlákna či pravé drevo. V strede je volant s odkazom na pretekárske korene značky – s kompaktným priemerom a výraznými haptickými tlačidlami.

Lexus LC koncept Zdroj: Lexus

Elektrifikácia namiesto klasiky

Pod kapotou tohto konceptu už nie je výhradne známy atmosférický V8. Lexus naznačuje plne elektrickú platformu, ktorá má ponúknuť výkon cez 600 koní a dojazd približne 700 km. Zároveň sa spomína aj hybridná verzia, ktorá by mohla fungovať ako prechodný most medzi minulosťou a budúcnosťou.

Lexus LC koncept Zdroj: Lexus

Technológie na úrovni

Súčasťou výbavy má byť nová generácia Lexus Safety System+, autonómne riadenie 3. úrovne a umelá inteligencia, ktorá sa učí jazdné návyky vodiča. Zaujímavou inováciou je aj systém aktívneho osvetlenia interiéru – ten mení atmosféru podľa nálady, hudby či dokonca tepovej frekvencie vodiča.

Lexus LC koncept Zdroj: Lexus

Symbol nového smerovania značky

Lexus LC Concept nie je len pekné cvičenie dizajnérov. Je to manifest toho, že luxusné kupé môže existovať aj v dobe elektrifikácie. Japonci si uvedomujú, že LC bolo vždy viac než auto – bolo to vyjadrenie emócií a technickej dokonalosti. A práve tento koncept má ukázať, že aj bez burácajúceho osemvalca môže GT ponúknuť srdce a charakter.


Zdieľaj:

Kuťo

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...