Lanzante oslavuje 30. výročie Le Mans víťazstva s McLaren F1 GTR novým modelom 95‑59, jedinečným trojsedadlovým superautom s výkonom cez 850 hp, pomerom výkonu 700 hp/1 000 kg a dizajnom od Paula Howsea na pôvodnej McLaren podlahe – s praktickým dôrazom na použiteľnosť mimo okruhu.

Trojsedadlová štruktúra s legendárnym dedičstvom

Názov 95‑59 odkazuje na rok 1995 a číslo #59 z McLaren F1 GTR, prvého a posledného víťaza Le Mans pre túto značku. Vozidlo zachováva centralizované sedadlo – keby to bolo McLaren, bolo by to F1. Koncepcia v strede, dva pasažieri po bokoch, elegantná prepojka medzi pretekárskou minulosťou a súčasným superautom.

Lazante 95-59 Zdroj: Lazante

Pôsobivý výkon a ľahká výbava

Základ tvorí moderná McLaren platforma (predpokladom je 750S/Speedtail), na ktorej Lanzante stavalo karbónový monokok a aerodynamické komponenty. Výkon nad 850 hp pochádza zo špeciálne upraveného 4,0 l twin‑turbo V8, párovaného s 7‑stupňovou prevodovkou, a optimalizovanou hmotnosťou na úroveň 1 250 kg (s LM30 balíkom).

Pomer výkonu 700 hp/tonu a inžinierska dráma

S Ratio viac než 700 hp na tonu Lanzante posilňuje emblém 95‑59 ako poctu F1 GTR. Konfigurácia LM30, ktorá zahŕňa Inconel výfuky, titánové trubky a ľahké disky, umožňuje ďalších 20 kg úspory hmotnosti a dosiahnutie extrémne ostrého výkonu.

Lazante 95-59 Zdroj: Lazante

Dizajn ako umelecké dielo – Paul Howse v centre

Exteriér od Paula Howsea (autor P1, 720S, Artura) obsahuje nízku línie, plne karbónové panely, centrálny výduch kapoty, nerozoznateľné tvarovanie lietadlových plôch, plávajúce krídlo a brutálny difúzor. Ueno Grey lak a LED svetlá evokujú dedičstvo hyperáut.

Prevádzka na ceste, nielen pre okruhy

Lanzante garantuje, že 95‑59 neprináša len drsný výkon: má aj batožinový priestor (75 l, predná kapota) a navrhnutý najazd viac než pre ostré stretnutia. Akcie zahŕňajú premiéru na Goodwood Festival of Speed v júli 2025, pričom cena sa odhaduje na £1,02 milióna, limitovaná edícia 59 kusov určená pre vášnivých majiteľov a zberateľov.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...