Lamborghini vstupuje do novej éry. Urus SE, ako prvý plug-in hybrid v SUV ponuke značky, ukazuje, že aj elektrifikácia môže mať hlas výfuku ako operný tenor na steroidoch. Viac výkonu, viac technológií a menej emisií – no stále ide o Lamborghini, ktoré vám zatlačí sánku k podlahe.

Plug-in hybrid s výkonom, ktorý nenechá nikoho chladným

Lamborghini Urus SE spája štyri litre čistého osemvalcového šialenstva s elektromotorom. Výsledok? 800 koní systémového výkonu. Z 0 na 100 km/h vystrelí pod 3,5 sekundy – a to všetko v balení SUV, ktoré váži vyše dve tony. Systém je odvodený z koncernovej technológie, no upravený tak, aby nielen plnil emisné normy, ale súčasne doručil adrenalín, aký sa od značky z Bologne očakáva.

Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

60 kilometrov na elektrinu a o niečo čistejšie svedomie

Aj keď väčšina zákazníkov Urusu pravdepodobne nikdy nepripojí auto k nabíjačke, SE zvládne až 60 km v čisto elektrickom režime. To je ideálne napríklad na tiché preplíženie sa nočnými vilovými štvrťami alebo na čisto mestské jazdy bez emisií. Batéria s kapacitou 25,9 kWh je uložená pod podlahou, takže nezaberá batožinový priestor.

Nový dizajn, nové aktívne technológie

Urus SE dostal nielen nový hybridný pohon, ale aj facelift. Predná maska je ostrejšia, zadné svetlá pripomínajú štýl Revuelta a do interiéru pribudol väčší infotainment s futuristickou grafikou. Pribudol aj aktívny zadný diferenciál a vektorovanie krútiaceho momentu na zadnej náprave. Výsledok? SUV, ktoré v zákrutách pôsobí menej ako býk a viac ako ostré kupé.

Lamborghini Urus SE Zdroj: Lamborghini

Pre koho je Urus SE určený?

Pre niekoho, kto chce mať svoje Lamborghini „čistejšie“, ale bez kompromisov. Cena zatiaľ oficiálne nepadla, ale očakáva sa, že presiahne 250 000 eur. Lamborghini plánuje, že hybridné verzie budú do roku 2035 dominovať ponuke – Urus SE je len začiatok.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...