Lamborghini oficiálne predstavilo očakávaný pretekársky model Temerario GT3, pokračovateľa úspešného Huracán GT3 Evo2. Tento hyperšport postavený úplne interno obsahuje výkonný 4,0 l twin-turbo V8 motor, špeciálnu karbónovú karosériu s rýchlo odstrániteľnými panelmi a technické vylepšenia určené pre sériové zákaznícke tímy. Debut je naplánovaný na marcový 12-hodinový závod v Sebringu 2026.

Koniec hybridu, iba brutálny V8 pretekár

Temerario GT3 sa vzdáva plug-in hybridného ústrojenstva verzie určené pre cestu. GT3 regulácia neumožňuje využitie elektromotorov, a tak automobil poháňa len V8 motor s výkonom približne 550 hp. Zmyslom nie je výkon cestného modelu (907 hp), ale spoľahlivosť a odolnosť v endurance podmienkach.

Lamborghini Temerario GT3 Zdroj: Lamborghini

Dokonalá servisná efektivita a aerodynamika pre okruhy

Karoséria bola navrhnutá s dôrazom na rýchle servisovanie: odnímateľné rámové moduly, predné/zadné subrámiky a karbónové panely možno vymeniť priamo v serivse. Aero kit obsahuje veľký nastaviteľný zadný spojler, predný splitter, difúzor a ventilačné otvory optimalizované na chladenie motoru a bŕzd.

Interný vývoj podľa tímového užívateľa

Temerario GT3 je prvým pretekárskym modelom vyvinutým kompletne Lamborghini Squadra Corse – bez spolupráce s externým partnerom ako Dallara. Šéftechnický riaditeľ Rouven Mohr zdôrazňuje orientáciu na zákaznícke tímy, ktoré dostanú plnú podporu – menej áut, viac služieb.

Lamborghini Temerario GT3 Zdroj: Lamborghini

Organizovaný debut a plánované obdobie testovania

Prvé pretekárske nasadenie sa očakáva v marci 2026 na 12h Sebringu. Pred tým prebehne intenzívne testovanie počas roka 2025 s vybranými zákazníckymi posádkami v Európe, Ázii a Severnej Amerike.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...