Silnejší motor, stále skromná dynamika

Najväčšou zmenou je nový motor. Kým klasická Niva si vystačila so 1,7-litrovým atmosférickým agregátom s výkonom 84 koní, verzia Sport dostala 1,6-litrový štvorvalec z modelu Granta Sport s výkonom 122 koní (90 kW). V spojení s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli Niva Sport z 0 na 100 km/h za 11,8 sekundy – čo je zlepšenie o približne 8 až 10 sekúnd oproti pôvodnej verzii. Dynamické zázraky však nečakajte – v porovnaní s dnešnými štandardmi ostáva auto v tejto oblasti pod priemerom.

Lada Niva Sport – Zdroj: Lada.ru

Podvozok a výbava: tuhosť namiesto komfortu

Niva Sport dostala 17-palcové disky, tuhšie tlmiče, hrubší stabilizátor, zosilnené nápravy a vpredu ventilované kotúčové brzdy. To všetko prispieva k lepšiemu pocitu z jazdy na pevnom povrchu. Prekvapujúco však inžinieri zvýšili svetlú výšku z 200 na 220 mm, čo ide proti očakávaniu, že športová verzia bude skôr nižšia a stabilnejšia. Aj to ukazuje, že Niva Sport ostáva predovšetkým terénnym vozidlom, aj keď dostala športovejšie ladenie.

Lada Niva Sport – Zdroj: Lada.ru
Dostupnosť obmedzená, výhľad neistý

Spočiatku bude pre rusov Niva Sport dostupná len vo väčších ruských mestách – Moskve, Petrohrade a ďalších metropolách. Až neskôr sa má dostať aj do menších showroomov. Situácia v AvtoVAZe však zostáva zložitá – automobilka stále nedokázala rozbehnúť výrobu Lady Iskra, ktorá bola predstavená už v roku 2023.

 Záver: krok správnym smerom, no s malými krokmi

Lada Niva Sport je snahou o modernizáciu klasiky, ktorú pozná celý svet. Prináša zlepšenie výkonu a jazdných vlastností, no zároveň ukazuje, že základ auta ostáva hlboko zakorenený v minulosti. Pre niektorých bude práve táto kombinácia výhodou – Niva Sport si zachováva jednoduchú techniku, robustný charakter a terénne schopnosti. No pre tých, ktorí očakávajú od názvu „Sport“ skutočnú jazdnú dynamiku a moderné riešenia, môže zostať skôr len vylepšenou klasikou než skutočnou novinkou.

 

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...