KTM posúva hranice športových cestovných motocyklov novým modelom 1390 Super Duke GT. S rovnakým 1 350 cm³ V‑twinom z 1390 Super Duke R Evo, výkonom takmer 190 hp, polovoľnospoločenským rámom, semi‑aktívnou odpružiacou technikou a nástrahami ako radarová tempomatika, tento bike kombinuje dravosť naháča s pardón‑komfortom GT.

Väčšia sila v srdci GT

Nový GT využíva modernizovaný LC8 motor z 1 350 cm³, ktorý debutoval v Super Duke R Evo a dodáva solídnych 188 hp pri 10 000 rpm (+14 hp oproti starému 1290) a 145 Nm pri 8 000 rpm. Vďaka systému variabilného časovania ventilov poskytuje pôsobivé tempo hneď od nízkych otáčok.

KTM 1390 Super Duke GT Zdroj: KTM

Rám a odpruženie – cesta aj stopa

GT zdedilo priamo rám z R Evo – tuhá kostra, nižšie ťažisko – doplnený o WP APEX semi‑active odpruženie s vylepšeným režimom Comfort pre bezbolestné cestovanie na dlhé vzdialenosti.

Cestovateľský komfort s dávkou agresivity

GT ponúka športovo turistický komfort – výškovo nastaviteľné čelné plexi, zadnú sub‑rámovú konštrukciu optimalizovanú pre spolujazdca, ergonomicky vyladenú jazdovú pozíciu a miernejšie prevody vo vyšších rýchlostiach pre lepšiu akceleráciu.

KTM 1390 Super Duke GT Zdroj: KTM

Technológie: od radaru po offline mapy

390 GT je nabitý elektronikou: 8,8″ TFT H88, radarová tempomatka s cruise/Brake Assist, Cornering ABS, Supermoto ABS, Supermoto+ a Sport ABS režimy, tire-pressure monitor a offline navigácia ovládaná joystickom na riadidlách.

Brzdy, pneumatiky a váha

365mm predné Brembo Stylema brzdy, Michelin Power 6 pneu, váha len 228 kg. To všetko znamená excelentnú ovládateľnosť aj pri dlhšom cestovaní či prudkých úsekoch.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...