Značka, ktorá ešte pred pár rokmi udávala tempo luxusnému segmentu, dnes čelí tvrdému testu reality. Investície do elektrickej mobility sa nevyplácajú podľa očakávaní, dopyt v kľúčových regiónoch oslabol a problémy s dodávateľmi batérií spôsobili meškanie viacerých modelov. Porsche tak musí korigovať stratégiu, vrátiť sa k spaľovacím motorom a prehodnotiť, kam nasmeruje ďalší vývoj svojich áut.

Porsche sa prepadlo do straty
V treťom kvartáli 2025 vykázalo Porsche prevádzkovú stratu 966 miliónov eur. Vlani pritom v rovnakom období dosiahlo zisk 974 miliónov. Medziročný prepad sa teda blíži dvom miliardám eur. Za celý rok 2025 má automobilka zatiaľ zisk len 40 miliónov eur, kým pred rokom to boli viac ako štyri miliardy. Tržby klesli o šesť percent na 26,9 miliardy eur a rentabilita spadla na 0,2 percenta. Slabé výsledky negatívne ovplyvňujú aj celý koncern Volkswagen.

Drahá elektrifikácia a problémy v Číne
Hlavným dôvodom poklesu je prehnane rýchly prechod na elektromobilitu. Porsche muselo odložiť nové elektrické modely a zároveň obnoviť výrobu spaľovacích verzií, ktoré už mali skončiť. K stratám prispeli aj komplikácie na čínskom trhu a neúspechy v oblasti batérií, najmä po kolapse dodávateľa Northvolt. Situáciu ešte zhoršili americké dovozné clá, ktoré zvýšili náklady o ďalších 700 miliónov eur.

Zdroj: Porsche

Reštrukturalizácia za miliardy
Automobilka investuje v roku 2025 do reštrukturalizácie približne 3,1 miliardy eur. Cieľom je znížiť náklady, predĺžiť životný cyklus modelov a stabilizovať hospodárenie. Finančný riaditeľ Jochen Breckner uviedol, že Porsche očakáva zlepšenie od roku 2026 a verí v silu svojej značky a produktového portfólia.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.