Po takmer desiatich rokoch výroby sa chystá koniec jednej éry. Nemecké Porsche oficiálne potvrdilo, že v októbri 2025 ukončí výrobu modelov 718 Boxster a Cayman s benzínovými motormi. Rozhodnutie prichádza v čase, keď celý automobilový priemysel bojuje s prísnejšími reguláciami a tlakom na elektromobilitu.

Európa ukázala cestu, svet nasleduje

Prvé varovné signály prišli už vlani, keď musela automobilka stiahnuť tieto modely z európskych trhov. Sprísnené predpisy týkajúce sa kybernetickej bezpečnosti vozidiel sa ukázali ako neprekonateľná prekážka. Teraz sa rovnaký scenár opakuje aj na ostatných kontinentoch.

Porsche 718 Boxster T - Zdroj: Porsche

Záverečná sezóna priniesla rekordné čísla

Paradoxne, blížiaci sa koniec výroby nevytlačil kupujúcich. Naopak, rok 2024 sa stal pre oba modely rekordným, predalo sa celkovo 23 670 kusov, čo predstavuje výrazný pätnásťpercentný nárast oproti predchádzajúcemu roku.

Situácia sa však zmenila začiatkom tohto roku. V prvom štvrťroku 2025 dodávky klesli o pätinu na necelých 4 500 vozidiel, čo jasne odráža postupné sťahovanie z jednotlivých trhov.

Porsche 718 Cayman - Zdroj: Porsche

Elektrická revolúcia už klope na dvere

Napriek ukončeniu benzínových verzií majú fanúšikovia týchto modelov dôvod na optimizmus. Šéf automobilky Oliver Blume na nedávnom výročnom zasadnutí potvrdil, že elektrickí nástupníci sú už vo vývoji a prídu v "strednom časovom horizonte".

Nové elektrické Boxster a Cayman majú podľa jeho slov prekročiť výkonnostné parametre súčasných verzií a ponúknuť ešte čistejší zážitok z jazdy.

Porsche 718 Boxster a 718 Cayman - Zdroj: Porsche

Porsche priznáva chybu v stratégii

Stuttgart však súčasne priznáva, že jeho pôvodné ambície boli nereálne. Cieľ dosiahnuť 80-percentný podiel elektrických vozidiel do roku 2030 už nie je dosiahnuteľný.

Automobilka preto volí selektívny prístup, zatiaľ čo línia 718 sa stane čisto elektrickou, modely ako Cayenne či Panamera si zachovajú spaľovacie motory aj v budúcej dekáde. Takto chce Porsche uspokojiť potreby rôznych skupín zákazníkov.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.