Po 18 rokoch nepretržitej výroby sa končí jedna z najslávnejších kapitol japonského automobilizmu. Nissan GT-R R35, prezývaný fanúšikmi "Godzilla", definitívne ukončil svoju produkciu vo výrobnom závode v Tochigi. Posledný exemplár v prevedení Premium T-Spec v exkluzívnej farbe Midnight Purple našiel svoj domov u japonského zákazníka.
Rekordné čísla za takmer dve dekády
Za takmer dve desaťročia existence opustilo výrobnú linku približne 48 000 kusov tohto ikonického superšportu. GT-R R35 sa tak stal jedným z najdlhšie vyrábaných japonských automobilov v histórii, pričom jeho kariéra začala v roku 2007.
Sľub návratu
Napriek definitívnemu koncu výroby súčasnej generácie, vedenie Nissanu jasne deklaruje, že toto nie je koniec príbehu GT-R. Generálny riaditeľ Ivan Espinosa v oficiálnom vyhlásení uviedol: "Pre všetkých fanúšikov GT-R po celom svete chcem povedať, že toto nie je navždy zbohom s GT-R. Naším cieľom je, aby sa názov GT-R jedného dňa vrátil."
Avšak jeho následné slová naznačujú, že na nástupcu R36 si budeme musieť počkať: "Všetko, o čo môžem požiadať, je vaša trpezlivosť. Hoci ešte nemáme finalizovaný presný plán, GT-R sa bude vyvíjať a v budúcnosti sa znovu objaví."
Elektrická budúcnosť?
Nissan už naznačil možný smer vývoja budúcej generácie prostredníctvom konceptu Hyper Force z roku 2023. Tento futuristický showcar s výkonom 1 341 koní, solid-state batériami a maximálnou rýchlosťou 320 km/h predstavuje možnú cestu k plne elektrickému GT-R.
Výzvy pre Nissan
Návrat legendy však komplikuje súčasná finančná situácia Nissanu. Spoločnosť v rámci plánu obnovy "Re:Nissan" pripravuje zatvorenie siedmich závodov a prepustenie 20 000 zamestnancov. V takýchto okolnostiach sa špecializovaný nízkoobjemový produkt, akým je GT-R, javí ako vzdialená priorita.