Po ukončení výroby modelu Z1000 sa Kawasaki pripravuje na nástupcu – nový Z1100 postavený na platforme Ninja/Versys 1100. S motorom 1 099 cm³, výkonom až 136 k, agro‑streetfighter vzhľadom a balíkom technológií ako TFT displej, IMU, semi‑aktívna vidlica, bojovník do segmentu horných naked-bike klasik vstupuje pre rok 2026.

Potvrdenie existencie – CARB záznamy hovoria jasne

Kľúčovým dôkazom je certifikácia z Kalifornskej agentúry pre emisie (CARB), kde sa objavuje model kódovaný ako ZR1100HT, vložený do rady modelov 2026. Charakteristika – pohon na 1 099 cm³ štvorvalec – súhlasí s očakávaniami, že Z1100 prestúpi na miesto medzi Z900 a superšpičkovým Z H2.

Kawasaki ZRX1100 Zdroj: Kawasaki

Motor a výkon – overená technika, naladená pre agresívnosť

Platforma využíva motor z Ninja 1100 a Versys 1100, s údajmi okolo 136 hp a 113 Nm krútiaceho momentu. Očakáva sa agresívne streetfighter tlmenie výkonu – s dôrazom na živý stred otáčkového spektra a otáčkovú vyváženosť – presne to, čo konkurencia typu Honda CB1000 Hornet či Suzuki GSX-S1000 očakáv.

Kawasaki Z900 Zdroj: Kawasaki

Chassis, komfort a technologické vybavenie

Z oficiálnych únikov a analýz vyplýva, že telesá/únosy budú zdieľané s Ninja 1100 SX – vrátane rámu, podvozku a výbavy. Hmotnosť sa odhaduje približne na 220–230 kg, čo je asi o 18 kg menej než kapotovaná Ninja 1100 SX. Elektronika bude zastrešená TFT displejom, viacerými jazdnými režimami, electronickým tempomatom, kurvičným ABS/traction controlom a pravdepodobne semi‑aktívnym odpružením.

Kawasaki Z1100 Zdroj: Kawasaki

Dizajn a umiestnenie v ponuke

„Sugomi“ dizajnový jazyk bude v prípade Z1100 použité – športová, ale priliehavá estetika bez kapotáží. Nový model zaplní medzeru medzi Z900 (948 cm³, ~123 hp) a Z H2 (superšport), pričom ponúkne veteranom literových nahých motocyklov nový kompromis výkonu a ovládateľnosti.

Termín predstavenia a konkurencia

Očakávaný debut Z1100 je naplánovaný na EICMA 2025 s modelovým rokom 2026. Do predaja by sa mal dostať začiatkom 2026, vrátane tretích trhov ako India neskôr v tom istom roku. Ideálny cenový bod ho zaradí priamo proti Hornetu, GSX‑S1000, MT‑10 a Triumph Speed Triple.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...