Ineos Quartermaster (pickup verzia Grenadiera) zožeňal od zamestnancov tuningu LeTech vylepšené portalové nápravy, ktoré vozidlu zabezpečujú neuveriteľnú svetlú výšku 20,2 palcov (514 mm), brodivosť až 41 palcov (104 cm) a výrazne vylepšené uhlové parametre – systém testovali vo fínskom Írsku, kde absolútne dominoval v drsnom teréne.

Čo sú portalové nápravy?

Portalové nápravy fungujú na princípe zdvihnutia osi nad stred kolesa vďaka prevodovému mechanizmu pod ňou, čím uvoľňujú dostatočný priestor pre rozšírenie svetlej výšky, ochranu zavesenia a prevodoviek voči poškodeniu. V prípade Quartermastera to znamená svetlú výšku až 20,2″ (514 mm) – o 9,8″ viac než štandardné prevedenie.

Ineos Quartermaster Zdroj: Ineos

Reálne testy: Island ako skúšobňa

LeTech pozval novinárov do drsného islandského terénu, kde jazdili sériové prototypy s portalovými nápravami. Odkazy hovoria jasne – tie modely sú „takmer nezastaviteľné“, svetlú výšku a prepadajú prekonali drsné kamenné prahy, brodili hlboký sneh i bahno bez únavy.

Technické parametre a dopad na jazdné vlastnosti

Okrem výšky sa výrazne zlepšili prístupový, lomovosť a odjazdový uhol, čím Quartermaster získal schopnosť prekonávať skalnaté svahy a brodiace prekážky bežnejšími pickupmi nedosiahnuteľné. Táto zostava spolu so stálym 4WD, uzamykateľným diferenciálom strednej nápravy a robustným rámom posúva terénne schopnosti na novú úroveň.

Ineos Quartermaster Zdroj: Ineos

Na čo sa pripraviť „na ceste“

Hoci je terénny výkon výrazný, portalové nápravy prinášajú kompromisy: vyššia hmotnosť, zvýšený ťažný moment na riadenie a mierne redukovaná obratnosť na cestách. Od zákazníkov sa očakáva zvoliť tieto nápravy najmä pre náročné terénne použitie – expedície, ťažký off-road, stavbárske či poľnohospodárske účely.

Dostupnosť: produkčné kusy na objednávku

Podľa LeTech a Ineos ide o reálnu možnosť – tímy už vyrobili niekoľko kusov pre nemecké hasičské zložky a budúce zákaznícke objednávky sú vítané. Štandardná cena sa odhaduje na ~USD 220 000 – čo je trojnásobok základnej ceny, no za automobil s extrémnou schopnosťou v teréne.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...