ThunderStroke končí. Emisie, ktoré už neprešli
Motor ThunderStroke, ktorý niesol estetiku a filozofiu klasických amerických cruiserov, sa stal symbolom návratu Indianu medzi veľkých hráčov. No práve jeho konštrukcia, veľký objem, prirodzené chladenie vzduchom a „klasická“ filozofia spaľovania znamenala, že nové emisné normy Euro 5+ už jednoducho nedokázal prekročiť bez radikálnych zmien. A tie by podľa výrobcu narušili jeho charakter aj zvuk.
Kultové modely miznú z európskeho trhu
Rozlúčiť sa tak musíme s trojicou modelov, ktoré tvorili chrbticu turistického a custom portfólia značky: luxusný Roadmaster, výrazný Chieftain a štýlový Springfield. Pre európskych jazdcov to znamená koniec možnosti kúpiť nové kusy týchto strojov cez oficiálnu distribúciu. Predaj sa ukončí po dopredaní posledných zásob v roku 2025.
Indian nebude bez cruiserov. V Európe ostáva v ponuke platforma PowerPlus s vodou chladeným motorom, známa najmä z modelu Challenger, a tiež modernejšie stroje z rady Scout. Očakáva sa tiež, že značka v blízkej budúcnosti predstaví náhradu za ThunderStroke platformu, zrejme chladenú vodou a dizajnom osvedčenej klasiky.
Pre fanúšikov je to rana, Indian však má plán
Aj keď je koniec ThunderStroke éry v Európe sklamaním pre fanúšikov klasických amerických cruiserov, značka nechce nechať tento segment napospas konkurencii. V USA budú modely naďalej dostupné a značka prisľúbila, že si zachová identitu aj pri budúcich strojoch vyvíjaných pre globálny trh. Európa tak dostane možno modernejšie Indiany, ktoré budú niesť ich slávny duch a štýl.