Zatiaľ, čo v hatchbacku mi zážihový agregát neprekážal, v kombi je mi už z princípu najvhodnejší naftový motor. Keď si kupujem kombi, väčšinou preto, lebo s ním plánujem dlhé trasy a zároveň počítam s veľkou kapacitou batožinového priestoru. Tieto požiadavky naplno spĺňa testovaný exemplár.
Písať opäť o dizajnovom trende „Fluidic Sculpture“ rozhnevá našich pravidelných čitateľov testov Hyundai. Proste sa aplikuje na každý model značky a hlavným prvkom je šesťuholníková predná maska totožná s ostatnými súrodencami značky. Taktiež som už spomínal, že i30 sa zapáči ľuďom so skromnejšími nárokmi na krivky dizajnu. Hyundai rozhodne nie je žiadna hranatá nepekná škatuľa. Len si myslím, že oproti cee´du SW mieri k rodinným typom, nevyhľadajúcich obdiv. Hyundai i30 kombi je pekné rodinné autoi, cee´d SW je športovejšie založený.
Kombičko sa samozrejme ani zvnútra neodlišuje od hatchbacku, čo sa prístrojov týka, ale ten náš testovaný kúsok mal v niečom navrch. Hnedá metalíza spojená s béžovým interiérom sa mi veľmi páčila. Zároveň však ukázala aj svoju slabú stránku v podobe náchylnosti zanechávať špinu. Keby tento model netestovali novinári, ale kúpil si ho normálny človek, určite by si nedovolil sadnúť do vozidla v monterkách od oleja. Na poťahoch vidno sebemenšiu špinu a fľaky od nápojov, ktoré tam zanechali kolegovia pred nami. Nechcel by som to čistiť. Hygienicky menej starostlivým osobám odporúčam zvoliť tmavé poťahy.
Medzigeneračne sa v i30 zmenilo toho v oblasti objemu veľa. Kapacita kufra v základe vzrástla o 113litrov na 528litrov. Konkurenčne schopný dokáže byť aj pri nakladaní batožiny, od zeme po hranu je nižšie než hatchback i30. Kufor väčšinou pohltí všetku batožinu po plató, no ak sa rozhodnete prevážať rozmernejšie predmety, po sklopení sedadiel je vám k dispozícii 1642litrov. Asi si ťažko predstavujete, koľko to znamená prakticky, takže som sa s Hyundaiom i30 kombi rozhodol ísť na nákupy do domu s nábytkom.
Netradičný test som uskutočnil s ďalšími dvoma osobami v aute, čiže som potreboval ešte jedno sedadlo vzadu. Kombi má samozrejme delenú zadnú lavicu 40:60. Po sklopení sedadiel získate na dĺžku približne 170cm ložnej plochy a na šírku medzi hranami veka kufra vmestíte materiál do jedného metra. Takto sa dá prepravovať takmer akýkoľvek rozložený nábytok. Buď bude trocha vyčnievať z kufra, a veko uchytíte jednoducho gumami, alebo ho naskladáte logickejšie uhlopriečne po celom priestore, a zmestí sa. Mimochodom, na fotkách vidno, že sa dajú sklopiť len operadlá, ale neskôr som zistil, že sú vyklápacie aj sedáky, čím vznikne v kabíne rovná plocha. Dokonca, na drobnosti slúži falošné dno.
Na zadnej lavici počítajte s dostatkom miesta pre osoby na krajných sedadlách. Osoba sediaca v strede je mierne ochudobnená o priestor pre ramená, zato však kombi vychádza kamarátsky pre nohy. Neobťažuje ich totiž stredový tunel, ten je len málinko vyvýšený nad podlahu vzadu.
Motorizácia testovaného agregátu nesklamala, práve naopak so spotrebou ma prekvapila. Možno to má na svedomí ekologický doplnok BlueDrive, ktorý znižuje spotrebu paliva. Akoby prvýkrát v teste zohrali rolu pneumatiky s nízkym valivým odporom a inteligentne riadený alternátor. Tieto dva fakty sa podpísali na ozaj krásnej hodnote 5,5 litra/100km po odjazdení takmer 1500km, väčšinou s plne obsadeným vozidlom a tempomatovou 140tkou. Áno, nezabudol som, BlueDrive hlavne obsahuje Start/Stop systém, avšak ten len málo zavážil na znížení spotreby, keďže som ho deaktivoval po každom naštartovaní.
Druhá stránka motora sa odohráva v dynamických smeroch. Auto promptne zrýchľuje a nebojí sa ani dlhých rýchlych diaľničných jázd. Stačí sa len naučiť, že krivka krútiaceho momentu je lineárna a výkon narastá postupne. Dokonca, troška mu newtonmetre chýbajú do 2000ot./min., dovtedy je na stlačenie pedálu hluchý. Teda v meste si jazdu na päťke moc neužijete. Aspoň, že indikátor vás neotravuje predčasným signálom preradenia na vyšší stupeň, je zosúladený s motorom.
Jazdné vlastnosti sa stotožňujú s hatchbackom v každom smere. Kombi je však vrtkavejšie v zákrutách v nezaťaženom stave. To má za následok hlavne predĺžená zadná časť kufra. Na snehu by mohla byť s ním zábava. Ale to do testu nepatrí. Viac by vás mohli zaujímať akustické normy. Tie sú troška zhoršené. Aerodynamicky sa do kabíny prediera mierny hvizdot, ale najviac rušia pohodu pneumatiky vzadu. Ich odvaľovanie je značne počuť už od 110km/h.
Hyundai i30 kombi je výborná voľba do rodiny s deťmi, prípadne ako služobný kombík pre začínajúcich podnikateľov. Nerobí vám hanbu a poskytne výbornú pohodu za volantom. Vďaka dobrému motoru na schôdzku nebudete meškať.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1582 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 81 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 260 / 1900 - 2750 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 185 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 11,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,1 / 3,9 / 4,3 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 5,5 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4485 / 1780 / 1500 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 528 / 1642 |
Objem nádrže (l): | 53 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1326 / 594 |