Hongqi, čo v preklade znamená „červená vlajka", predstavuje novú alternatívu na slovenskom automobilovom trhu. Táto prestížna značka, patriaca pod štátny koncern FAW Group, sa etablovala ako výrobca luxusných vozidiel už od roku 1958. Pôvodne sa špecializovala na prémiové limuzíny a SUV, dnes však rozširuje svoje portfólio aj do mainstreamu. Ambiciózna čínska značka si pre tento rok stanovila cieľ prekonať polmiliónovú hranicu predaja vozidiel celosvetovo.

Hongqi EH7 - Zdroj: Hongqi

Elektromobily so slušnými parametrami

Vlajkovou loďou je elektrická limuzína EH7, ktorá zaujme nielen elegantným dizajnom s aerodynamickým koeficientom 0,243, ale aj výkonom. Najsilnejšia verzia 4WD Pro s výkonom viac ako 450 kW zrýchli z nuly na stovku za 3,5 sekundy a ponúka dojazd až 640 kilometrov. Cena začína na 52 900 eurách.

Elektrické SUV EHS7 stavia na podobných technológiách, no pridáva luxusné prvky ako vzduchový podvozok, masážne sedadlá či 19-reproduktorový audiosystém. Za 57 900 eur získate SUV s dojazdom 530 km a zrýchlením na stovku za 3,9 sekundy.

Hongqi EHS7 - Zdroj: Hongqi

Tradičné motory pre konzervatívnych

Pre vodičov preferujúcich spaľovacie motory ponúka Hongqi SUV HS5 s 2,0-litrovým turbomotorom (185 kW) a pohonom všetkých kolies za 44 990 eur. Kompaktnejšie HS3 s 1,5-litrovým agregátom (124 kW) a spotrebou 6,8 l/100 km štartuje na 36 900 eurách.

Sedan H5 dopĺňa ponuku ako reprezentatívne vozidlo strednej triedy s 2,0-litrovým motorom za 39 900 eur.

Hongqi H5 - Zdroj: Hongqi

Ambiciózne ciele

Všetky modely disponujú bohatou výbavou vrátane digitálnych kokpitov, pokročilých asistenčných systémov a prémiových materiálov. Hongqi poskytuje predĺženú záruku 2+1 rok alebo 100 000 km a plánuje tento rok prekonať polmiliónovú hranicu predaja celosvetovo.

Čínska značka tak predstavuje zaujímavú alternatívu pre slovenských zákazníkov hľadajúcich luxus za relatívne dostupné ceny oproti modelom od európskych výrobcov.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.