Návrat modelu Honda Prelude nie je len nostalgickým marketingovým ťahom. Podľa interných zdrojov bude novinka zdieľať viacero kľúčových komponentov s ostrým Civic Type R. Spojenie osvedčenej techniky a športovej DNA má dať vzniknúť modernému kupé, ktoré nepodlieza tradíciu, ale postaví sa jej čelom.

Prelude: názov s váhou, ktorá niečo znamená

Honda si názov Prelude znovu zaregistrovala v roku 2023 a odvtedy sa o návrate legendárneho kupé šepkalo najmä v nadšeneckých kruhoch. Po predstavení koncepčnej verzie na Tokyo Mobility Show 2023 však začalo byť jasné, že nejde o štýlový výkrik do tmy. Prelude má byť skutočným šoférskym autom.


Najnovšie informácie z japonských a európskych dodávateľských reťazcov potvrdzujú, že nový Prelude bude zdieľať viacero technických riešení s Civic Type R. Týkať sa to má najmä podvozka, riadenia, brzdového systému a elektrickej architektúry.

Patent Hondy Prelude Zdroj: Honda

Overená technika Type R ako základ

Aj keď dizajnovo bude nová Honda Prelude elegantnejšia a civilnejšia než agresívny Civic Type R (FL5), pod kožou pôjde o spriaznený model. Technici Hondy sa rozhodli využiť platformu s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu, ktorá už teraz poskytuje výnimočnú jazdnú istotu a presnosť v Type R.


Brzdy – konkrétne štvrtpístikové strmene Brembo vpredu a ventilované kotúče – budú priamo zdieľané, prípadne mierne preladené na menej okruhový, ale stále športový charakter. Riadenie s variabilným prevodom a nízkym pomerom 13.9:1 ostáva zachované, čím Honda zaručuje, že nový Prelude nebude sterilný ani odpojený od cesty.


Zaujímavé je aj to, že Prelude má využiť elektrickú architektúru Civic Type R, čo by mohlo znamenať zachovanie fyzických prepínačov režimov jazdy, športového digitálneho kokpitu a minimalistickej infotainment filozofie Hondy.

Hybrid, nie turbobenzín? Honda hľadá rovnováhu

Kým Civic Type R ostáva čisto benzínovým modelom s 2.0-litrovým turbomotorom (K20C1), nový Prelude má podľa všetkého prísť ako hybridný model – s cieľom priblížiť sa emisným cieľom pre Európu a Japonsko.


Pôjde však o úplne nový športovo orientovaný e:HEV systém, nie známy i-MMD hybrid z mestských modelov. V testovacej fáze má výkon presahovať 250 koní, no s okamžitým elektrickým krútiacim momentom a možnosťou jazdy v čisto elektrickom režime v meste.


Podľa neoficiálnych správ Honda testuje aj verziu s pohonom výhradne predných kolies, no s aktívnym rozdeľovaním výkonu pomocou elektrického motora na zadnej náprave – čo by mohlo priniesť čosi ako elektronický náznak štvorkolky bez mechanickej zložitosti.

Patent Hondy Prelude Zdroj: Honda

Dizajn: kupé pre 2025, nie retro

Zatiaľ čo pôvodné Prelude sa vyznačovalo jednoduchými líniami a nízkou stavbou, novinka sa snaží kombinovať aerodynamiku s emocionálnym dizajnom. Proporčne pôsobí ako zmenšený grand tourer: dlhá kapota, krátky zadok, široký postoj a LED svetlá s jasným „zárezom“ typickým pre novú dizajnovú reč Hondy.


Žiadne obrie krídla, žiadna agresia – len sebavedomý štýl bez teatrálnosti. Výrobca chce osloviť najmä tých, ktorým Civic Type R príde vizuálne príliš divoký, no zároveň nechcú rezignovať na radosť z jazdy.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...