Letmé prezeranie karosérie moc presvedčivo nepôsobí o všetkých vykonaných zmenách v novom CR-V. Museli by ste vedľa zaparkovať staršie CR-V, vytiahnuť meter a lupu. Teda, tá lupa vám bude nanič, aj zdravé oko zachytí prerobený dizajn prednej masky. Vzadu treba pohľadom zamieriť na vertikálne LED skupinové svetlomety a premodelovaný zadný stĺpik.
[adsense]
To, čo oko rozhodne nezistí pri prvom pohľade na CR-V je širší rozchod kolies o 15 mm a zvýšený uhol odklonu kolesa o 0,5 stupňa. Okrem týchto podvozkových nepatrných zmien sa vykonali úpravy na spodnom pomocnom ráme, ramenách zavesenia kolies a predných puzdrách zavesenia. Všetky tieto naladenia majú iba jednu úlohu – poskytnúť Honde CR-V väčšiu stabilitu, ktorá v modeloch SUV hrá dôležitú úlohu.
Potenciálneho zákazníka taktiež poteší o šesť percent tichší interiér, nakoľko sa posilnila hluková izolácia na podlahe, vpredu pred prístrojovou doskou, na kapote aj v bočných dverách. Takže, hoci je paluba CR-V bez značných vizuálnych zmien, vodiča čaká komfortnejšia jazda. Toto sú fakty, ktoré píše tlačová správa, aká je však prax si povieme na reálnom otestovaní novinky.
Import na testovacom vozidle nešetril z hľadiska príplatkov, má to svoje relevantné opodstatnenie. Ono sa totižto popracovalo na základnej a doplnkovej výbave vozidla, no a my sme testovali najdrahšiu piatu úroveň Executive.
Priobjednať si sem viete balík ADAS I. za 700€ so systémom rozpoznávania dopravných značiek. Tie síce rozpoznáva, ale križovatky nie. Kto teda nepozná dobre dopravné predpisy, bude jazdiť onou načrtnutou rýchlosťou do momentu zmiznutia alebo zmeny dopravného značenia, hoci križovatka už dávno ruší obmedzenú rýchlosť. Ďalej daný balík obsahuje upozornenie pred čelnou zrážkou a neúmyselným opustením jazdného pruhu (ich citlivosť je primerane nastavená a neruší bdelého vodiča).
K bezpečnostnému balíku ADAS I. si môže zákazník navoliť jeho drahšiu variantu za 1750€, do ktorej dostáva navyše od hore spomenutých asistentov, systém pre zmiernenie následkov nehody CMBS, systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu (oceníte to v mierne tiahlej zákrute, kedy si napríklad otvárate rukami fľašku a auto sa riadi podľa vodiacich čiar na ceste samo niekoľko sekúnd), a adaptívny tempomat. Nie som veľký fanúšik týchto radarov, v každom prípade po deaktivácii ekonomického režimu jazdy sú jeho reakcie na dosiahnutie zvolenej rýchlosti podstatne rýchlejšie.
Samostatnú kapitolu si zaslúži multimediálny balík 7-palcového LCD displeja Honda Connect+ rozšírený o navigáciu Garmin. Máte tu funkciu MirrorLink, cez ktorú môžete pomocou WiFi pripojenia na smartfóne ovládať internet. Dotykový displej disponuje jednoduchou, ale zato prehľadnou grafikou s veľkými ikonami. Logika niektorých položiek Menu síce nie je úplne intuitívna, no užívateľ sa zžije so systémom celkom rýchlo. Za zmienku stojí voliteľnosť až 27 jazykov.
Priznávam, že najviac som sa tešil na nový motor 1.6 i-DTEC s dvojitým turbom a celkovým výkonom 118 kW. Spečatil tak osud naftového štvorvalca 2.2 i-DTEC, ktorého preslávila výborná dynamika, nízka hlučnosť a perfektná spotreba. Pevne verím, že nové biturbo nadviaže na úspech starčeka. Je to vlastne jediná naftová pohonná jednotka kombinovateľná s permanentným pohonom oboch náprav. Tú sme aj testovali.
Testovanie modelov Honda nebolo v mojom prípade nikdy negatívne, ich povesť, motory a kvalita spracovania jednoducho nedávajú veľa príležitostí sťažovať sa. Nemal som preto ani obavy po naštartovaní nového štvorvalcového agregátu. Prejav tichučký, práca dokonalá a spotreba uspokojivá. O dynamike ani nehovorím, tu sa hádam vyrovná i spomínanému 2.2 i-DTEC.
Týždňové skúšanie odhalilo dva charaktery vozidla. CR-V šetrí mimoriadne dobre naftovou na okresných cestách. Odporúčam zahrať sa na ekojazdca, ktorý chce vidieť ako každých 5 kilometrov stúpa dojazd na palubnom počítači a klesajú po desatinách hodnoty priemernej spotreby paliva. Ja som dosiahol na 50 kilometrovom úseku 3,9 litra pri dodržiavaní povolených rýchlostí.
Druhý charakter objavíte po pásme zhruba 2000 otáčok, kedy sa štvorvalec prebúdza rapídnejšie k životu a ťahá aj za štyritisíc otáčok. Druhé väčšie turbo sa stará o najefektívnejšie nasávanie, CR-V tak lineárne zrýchľuje v podstate v celom rozsahu pracovného režimu. Na druhej strane, skrz veľkú karosériu a veľkú váhu nemožno očakávať skvelé cifry na diaľnici. V číslach vyjadrené, v závislosti od odporu vzduchu, využitia kapacity kabíny a počasia kulminujete od 6,8 do 7,5 litra na 100 km.
[adsense]
Honda prepracovala podvozkovú skupinu CR-V a dodala jej tuhšie riadenie. Vďaka tomu sa na cestách správa o poznanie istejšie ako starší model. Nevedel som si vynachváliť pocity počas prekonávania spleti zákrut v okolí Vrátnej doliny. CR-V sa chová v skutku nadpriemerne, je to dozreté víno, ktoré degustátorovi prichystá skvelý pôžitok.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1597 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 118 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 350 / 2000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 202 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,5 / 4,7 / 5,1 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 5,7 - 7,5 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4605 / 1820 / 2096 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 589 / 1669 |
Objem nádrže (l): | 58 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1718 / 452 |