Okrem toho, že poznáme už aj segment Crossover, ktorý momentálne žne väčší úspech ako SUV, tak výrobcovia začali postupne robiť úpravy aj vo svojich „poloterénniakoch“. Honda sa rozhodla urobiť malý kompromis. Chcete auto do mesta s vyššou svetlou výškou? Naozaj treba hneď vziať skicu a nakresliť nové auto? Čo tak z aktuálneho modelu SUV vymontovať veľkoobjemový motor a odbremeniť zadnú nápravu od náhonu? Tak sa zrodila aj nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC.
Keďže som sa už zoznámil s aktuálnym modelom dvakrát, idem rovno štartovať a jazdiť. Agregát 1.6 i-DTEC si odbil svoju premiéru iba pred rokom v Civicu, kde mu nenormálne sluší z hľadiska spotreby aj dynamiky. Dvestotridsať kilogramov navyše oproti porovnateľnému Civicu s tým istým motorom sa však muselo na Honde CR-V niekde prejaviť.
Absencia pohonu štyroch kolies a manuálna šesťstupňová prevodovka sú nevyhnutným základom tohto modelu. Správne sprevodovanie a ušetrenie prenosu krútiaceho momentu na zadnú nápravu pomohlo ostať Honde CR-V ako tak dynamické. Deficit v sile záťahu sa prejavuje akurát na okresných cestách, kde jednoducho viac trvá predbiehaci manéver. Jednotka sa naopak dobre cíti pri ustálených rýchlostiach, aj tých diaľničných a v dlhých stúpaniach.
[adsense]
Najmenšia naftová motorizácia deklaruje najnižšiu spotrebu paliva. Potvrdzujem, že v mnohých ohľadoch dávam tabuľkovým hodnotám za pravdu, no beztak sa pripravte aj na nemilé prekvapenia. Pokojná jazda v meste, či mimo neho je z pohľadu na spotrebu niečo neuveriteľné, apetít nepresiahol šesť litrov v ranných zápchach a počas plachtenia medzi dedinami klesne i pod päť.
Na diaľnici ubúdajú litre nafty z nádrže rýchlejšie. Úsporný agregát totiž nevie oklamať fyzikálne zákony. To znamená, plná kabína ľudí s batožinou, tempomat nastavený na diaľničný limit a nie akurát ideálna aerodynamika zdvíha priemer k sedem litrom. Keby som to porovnal s motorom 2,2 i-DTEC ide v podstate o rovnakú hodnotu, ale väčší agregát má plusy vo vyššom krútiacom momente a pohonu všetkých kolies.
Zistilo sa teda, že pokiaľ chcete jazdiť úsporne s týmto typom, treba sa zdržiavať vyšších rýchlostí. Prednokolka taktiež značne zamedzuje vjazd do terénu. Na klzkých cestách som postrehol horší prenos sily na predné kolesá. Preklzový systém si blikal dosť často hlavne pri rozjazdoch. Na druhej strane, ktorékoľvek iné auto s predným náhonom by na tom nebolo o nič lepšie.
Vyhnite sa, a na to fakt apelujem, vyhnite sa kúpe celoročných pneumatík ako sme mali my obuté na testovanom aute. Záber na snehovej pokrývke bol hrozný, a keď prišlo na odbočovanie do uličiek, pozor na nedotáčavé šmyky. Moc ma sklamal aj akustický pocit, už od rýchlosti 80 km/h počujete poctivé valivé pazvuky pneumatík od vozovky. Ešte raz! Vyhnite sa kúpe celoročných pneumatík.
Kladiete si otázku, koho by mohol v tomto zložení model zaujímať? Odpovedal som v jednotlivých častiach recenzie, teraz to ešte nakoniec zhrniem.
Honda CR-V s motorom 1.6 i-DTEC a pohonom predných kolies je ideálna pre užívateľov, ktorí jazdia hlavne v nížinách. Ťažko doporučiť CR-V záujemcom, ktorí chcú auto so zvýšeným podvozkom do mesta, nato jednoducho slúžia crossoveri, ale pokiaľ hľadáte voz s veľkým priestorom, podvozkom SUV zabezpečujúci prejazd aj na vymletých cestách, tak Honda CR-V by nemala chýbať v zozname kandidátov.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1597 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 88 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 300 / 2000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 182 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 11,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,0 / 4,5 / 4,7 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,4 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4570 / 1820 / 1685 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 589 / 1669 |
Objem nádrže (l): | 58 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1536 / 564 |