Prvé pozvanie japonskej značky vítame veľmi prívetivo. Honda nás nechala medzi prvými redakciami na Slovensku vyskúšať ich novinku Civic. Zvyčajne chodíme na tlačovky kvôli predstaveniu nového automobilu alebo faceliftu, avšak tu by ste márne hľadali veľké rozdiely na Civicu, dôležité sa deje až po otvorení kapoty. Pamätáte sa ako som len pred pár mesiacmi spomínal, že Civic je v dieslovom svete stále ostrieľaná klasika? Doteraz spaľoval naftu iba jeden objemovo zbytočne veľký štvorvalec 2.2 i-DTEC.

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Japonci sa nehrnuli do šialeného znižovania objemu motora, radšej vyčkali a pravdepodobne majú v pláne urobiť zásadný prevrat v down-sizingu. Prvým dielom je menší naftový brat 1.6 i-DTEC s výkonom 88kW. I keď bola prezentácia vyčerpávajúca na informácie, spomeniem hlavné výhody nového agregátu.

Prekvapila ma maximálna rýchlosť dosahujúca hodnotu 206km/h, pričom laboratórne testy jednotky odmerali priemernú spotrebu len 3,6 litra/100km. Vývoj posily je počin čisto automobilky Honda. Váži o 54kg menej než silnejší brat a pozostáva opäť z hliníkového bloku.

[adsense]

Pre 1.6 i-DTEC vyrobili tiež inú šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá je momentálne jediná voľba k motoru, neuvažuje sa o bezstupňovom CVT-čku. Dosť bolo informácií z papiera, poďme sa krátko previezť.

Pri vývoji sa dbalo na množstvo bežných aspektov, ktoré rozhodujú pri kúpe rozmaznaného zákazníka. Štartovanie sprevádza utlmené zarapotanie a potom nastane ticho. Rozbehy vodič síce vníma a vie určiť, že ide o diesel, ale akonáhle ustálite tempo alebo jazdíte rýchlejšie, tichosťou prekonáva 2.2 i-DTEC. Deklarovaná akcelerácia z 0-100km/h za 10,3 až 10,5s podľa stupňa výbavy sa zdá byť v skutočnosti subjektívne lepšia. Akurát som zaznamenal, že motoru dochádza dych pred 4000ot./min.

Viac si nechávam priestoru na redakčný test, kde sa Civic s 1.6 i-DTEC prejaví v plnej paráde. Cena začína od 18 590€, teda vyjde o 1400€ menej ako 2.2 i-DTEC.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.