Japonci sa nehrnuli do šialeného znižovania objemu motora, radšej vyčkali a pravdepodobne majú v pláne urobiť zásadný prevrat v down-sizingu. Prvým dielom je menší naftový brat 1.6 i-DTEC s výkonom 88kW. I keď bola prezentácia vyčerpávajúca na informácie, spomeniem hlavné výhody nového agregátu.
Prekvapila ma maximálna rýchlosť dosahujúca hodnotu 206km/h, pričom laboratórne testy jednotky odmerali priemernú spotrebu len 3,6 litra/100km. Vývoj posily je počin čisto automobilky Honda. Váži o 54kg menej než silnejší brat a pozostáva opäť z hliníkového bloku.
[adsense]
Pre 1.6 i-DTEC vyrobili tiež inú šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá je momentálne jediná voľba k motoru, neuvažuje sa o bezstupňovom CVT-čku. Dosť bolo informácií z papiera, poďme sa krátko previezť.
Pri vývoji sa dbalo na množstvo bežných aspektov, ktoré rozhodujú pri kúpe rozmaznaného zákazníka. Štartovanie sprevádza utlmené zarapotanie a potom nastane ticho. Rozbehy vodič síce vníma a vie určiť, že ide o diesel, ale akonáhle ustálite tempo alebo jazdíte rýchlejšie, tichosťou prekonáva 2.2 i-DTEC. Deklarovaná akcelerácia z 0-100km/h za 10,3 až 10,5s podľa stupňa výbavy sa zdá byť v skutočnosti subjektívne lepšia. Akurát som zaznamenal, že motoru dochádza dych pred 4000ot./min.
Viac si nechávam priestoru na redakčný test, kde sa Civic s 1.6 i-DTEC prejaví v plnej paráde. Cena začína od 18 590€, teda vyjde o 1400€ menej ako 2.2 i-DTEC.