Elektrifikácia automobilového priemyslu sa nevyhla ani značke Land Rover, ktorá pripravuje svoj prvý plne elektrický Range Rover. Prototypy vozidla absolvovali druhú sezónu zimných testov vo švédskom Arjeplogu, kde inžinieri vystavili nový model extrémnym mrazom na zamrznutých jazerách a ľadových cestách.
Technológia áno, hmotnosť tiež
Výrobca sa chváli novým systémom ThermAssist, ktorý má znižovať spotrebu energie na vykurovanie o 40% a optimalizovať dojazd aj v mrazoch. Otázkou však zostáva, či sofistikovaný tepelný manažment dokáže kompenzovať enormnú hmotnosť vozidla, ktorá pravdepodobne prekročí 3 tony. Pre porovnanie, elektrický Mercedes G váži 3085 kg s podobne veľkou batériou.
S batériou o kapacite 117 kWh a 800-voltovou architektúrou síce Range Rover Electric sľubuje dojazd okolo 480 kilometrov, no reálne hodnoty v zimných podmienkach budú určite nižšie.
Pod ťarchou inovácií
Srdcom vozidla je nová batéria vyvinutá interne v JLR, ktorú tvorí 344 prizmatických článkov. Automobilka sľubuje zachovanie všetkých terénnych schopností vrátane brodenia do hĺbky 850 mm, no majitelia budú musieť rátať s výrazne obmedzenou užitočnou hmotnosťou vozidla.
Rýchle reakcie na ľade
Zaujímavosťou je systém jazdy s jedným pedálom, ktorý funguje aj v extrémnom teréne a na strmých svahoch. Výrobca tiež tvrdí, že vďaka precíznemu riadeniu elektromotora dokáže vozidlo reagovať až 100-krát rýchlejšie než modely so spaľovacími motormi.
Výkon by sa mal pohybovať okolo 530 koní, podobne ako u verzie s preplňovaným osemvalcom. Je však otázne, či luxusný elektrický kolos osloví tradičných zákazníkov značky. Vysoká cena, obmedzený dojazd a praktické nevýhody spojené s nabíjaním môžu byť pre mnohých potenciálnych kupcov prekážkou.
Výroba elektrického Range Roveru bude prebiehať v britskom Solihulle spoločne s mild-hybridnými a plug-in hybridnými verziami. Bližšie technické detaily a presný termín predstavenia zatiaľ automobilka neuviedla.