Divízia Genesis Magma Racing (GMR) predstavila svoj vôbec prvý pretekársky automobil: GMR‑001. Ide o hybridný hypercar vyvinutý podľa pravidiel kategórie LMDh, ktorý vstúpi do svetového šampionátu vytrvalostných pretekov WEC v sezóne 2026 a do americkej série IMSA GTP v roku 2027. Vývoj vozidla prebiehal pod dohľadom skúseného manažéra Cyrila Abiteboula, bývalého šéfa tímu Renault F1.

Genesis GMR-001 – Zdroj: Genesis
Technológia a výkon: dôraz na efektívnu synergiu

Genesis GMR‑001 kombinuje dvojturbo benzínový motor V8 so štandardizovaným hybridným systémom LMDh, ktorého komponenty dodávajú spoločnosti Bosch, WAE a Xtrac. Celkový výkon vozidla je regulovaný na 500 kW (671 koní), pričom samotná elektromotorická asistencia poskytuje približne 50 kW. Minimálna hmotnosť vozidla je stanovená na 1 030 kg. Šasi vyvíja skúsený konštrukčný partner Oreca, známy z prototypových tried.

Genesis GMR-001 – Zdroj: Genesis
Dizajn: DNA Genesis aj na pretekárskej trati

Napriek čisto funkčnému účelu vozidla nesie GMR‑001 charakteristické dizajnové prvky značky Genesis. Tím pod vedením Luca Donckerwolkeho zapracoval ikonické Two-Line LED osvetlenie aj elegantnú parabolickú líniu, ktorá zároveň plní aerodynamickú funkciu smerovania vzduchu. Karoséria v odtieni Magma Orange s tmavými prechodmi symbolizuje silu a energiu. Dizajn zároveň neubral nič z funkčnosti – práve naopak, aerodynamická efektivita hrá pri LMDh kľúčovú rolu.

Genesis GMR-001 – Zdroj: Genesis
Pilotné zloženie a tímové zázemie

Za volantom GMR‑001 sa objavia pretekári s bohatými skúsenosťami z vytrvalostných sérií – André Lotterer, trojnásobný víťaz Le Mans, a Pipo Derani, aktuálne pôsobiaci v IMSA. Genesis vstupuje do šampionátu v spolupráci s tímom IDEC Sport, ktorý pôsobí v ELMS a bude zabezpečovať logistiku aj prevádzkový manažment. Cieľ je jasný – konkurovať etablovaným značkám už pri debutovej sezóne.

Viac než len preteky: strategický krok značky

Vstupom do sveta vytrvalostných pretekov Genesis naznačuje svoj posun smerom k technologickému a výkonnostnému progresu. Značka, ktorá sa doteraz profilovala najmä ako luxusný konkurent Lexusu či Audi, sa týmto krokom zaradí medzi automobilky s priamym zastúpením v špičkovom motoršporte. Genesis GMR‑001 zároveň podporuje budovanie identity novej podznačky Magma, ktorá by sa mala objaviť aj v civilnej produkcii – zatiaľ vo forme výkonných modelov. 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.