Čínska automobilka Foton Motor oficiálne vstupuje na európsky trh s dvoma dieselovými pickupmi, internými označeniami Foton 3 (tunland G7) a Foton 4 (tunland V9). Modely sú homologované podľa európskej normy WVTA, čo umožnilo ich uvedenie na trhy EÚ.

Foton 3 (Tunland G7): overený základ

Pickup Tunland G7 (u nás ako Foton 3) získal európsku homologizáciu a podľa oficiálneho zdroja už v roku 2024 zaznamenal doručenie 400 kusov do Talianska, kde bol dobre prijatý firemnými zákazníkmi. Vozidlo ponúka turbodieselový motor s výkonom 162 k / 388 Nm, certifikáciu Euro 6E, pohon 4×4 s režimami 2H, AUTO, 4H a 4L, nosnosť do 645 kg a ťažnú kapacitu až 3 500 kg. Bezpečnosť zvyšujú šesť airbagov, ABS, ESP aj adaptívne asistenčné systémy. Interiér disponuje napríklad 10,25‑palcovým displejom a ergonomickým vybavením kabíny.

Foton 3 – Zdroj: Foton
Foton 4 (Tunland V9): silnejšia a úspornejšia voľba

Foton 4 predstavuje väčší model Tunland V9, vybavený mild-hybridnou technológiou 48 V v kombinácii so 2,0 l dieselovým motorom (okolo 160 k, 450 Nm). Hybridný systém znižuje spotrebu paliva o 5–8 %, pričom zachováva robustný pohon 4×4 a podobné funkčné nastavenie ako pri modelovej rade G7. Výbava pre náročnejších zákazníkov zahŕňa ochránený podvozok, vyšší zdvih a reguláciu jazdných režimov v ťažších podmienkach.

Foton 4 – Zdroj: Foton
Lokalizácia a európska stratégia

Foton spolupracuje s talianskym partnerom Piaggio, kde bude prebiehať čiastočná montáž vozidiel pred ich introdukciou na európske trhy. Prvé dodávky sa očakávajú v druhej polovici roka 2025 v krajinách ako Taliansko, Poľsko či Nemecko. Spolupráca s Piaggiom zrýchli lokálnu adaptáciu a poskytne servisnú a predajní sieť priamo v Európe.

Foton 4 – Zdroj: Foton
Ako zapadajú do segmentu na trhu

Významne nízke cenové rozpätie, európska homologizácia, robustný dizajn a praktická pohonná jednotka z nich robia alternatívu k Toyote Hilux, Fordu Ranger či Nissan Navara. Tieto modely sú ideálne pre firemné flotily, stavebné projekty alebo prácu v teréne, pričom ponúkajú konkurencieschopnú cenu a servisné zázemie cez "Flying Doctors" technikov v Poľsku, Taliansku a ďalších krajinách.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.