Ford opäť posunul hranice možného. Jeho šialene výkonný Electric SuperVan 4.2 s výkonom približne 2 000 koní zajazdil na legendárnej Nordschleife čas 6:48,393 minúty. Vďaka tomu sa zapísal medzi deväť najrýchlejších automobilov v histórii okruhu – a čo je ešte prekvapivejšie, porazil časy Porsche 911 GT3 RS aj Chevroletu Corvette ZR1X.

Van, ktorý má výkon superšportu

SuperVan 4.2 nemá s obyčajným Transitom veľa spoločného. Ide o experimentálny elektrický špeciál s pohonom všetkých kolies, odľahčenou karosériou a aerodynamickými prvkami, ktoré by mu mohol závidieť nejeden prototyp Le Mans. Extrémna technika ukazuje, kam až sa dá posunúť elektromobilita v podaní Fordu.

Ford Supervan 4.2 – Zdroj: Ford
Prekonanie ikon

Čas 6:48,393 je o zlomok sekundy rýchlejší než výkon Corvette ZR1X (6:49,275) aj Porsche 911 GT3 RS (6:49,328). Corvette pritom ešte nedávno platila za najrýchlejšie americké auto na „Zelenom pekle“. Teraz ju prekonal van – hoci v extrémne upravenej podobe.

Ford Supervan 4.2 – Zdroj: Ford
Za volantom opäť Romain Dumas

Za rekordom stojí skúsený pretekár Romain Dumas, ktorý má s rekordnými jazdami na Nürburgringu bohaté skúsenosti. Pripomeňme, že práve on v roku 2019 viedol Volkswagen ID.R pri pamätnom elektrickom rekorde s časom 6:05,336.

Ford Supervan 4.2 – Zdroj: Ford
Pocta Sabine Schmitz

Ford venoval rekord pamiatke legendárnej „kráľovnej Nürburgringu“ Sabine Schmitz. Tá kedysi žartovala, že zvládne prejsť kolo pod 10 minút aj v Transite. SuperVan 4.2 teraz ukázal, že vo vtipe bolo kus pravdy – a zároveň vzdal hold jej odkazu.

Ford Supervan 4.2 – Zdroj: Ford
Čo bude ďalej?

SuperVan 4.2 je zatiaľ experiment, no Ford týmto demonštruje svoj technologický potenciál. Hovorí sa, že podobné projekty by mohli nasledovať aj pri Mustangu Mach-E alebo F-150 Lightning v špeciálnych „Super“ edíciách.

Ford Supervan 4.2 – Zdroj: Ford
Nová definícia rýchlosti

Ford SuperVan 4.2 nie je len najrýchlejším vanom na svete. Je symbolom toho, že automobilový svet sa vie baviť, provokovať a zároveň posúvať limity výkonu. To, čo začalo ako odvážny inžiniersky žart, sa stalo súčasťou histórie Nürburgringu.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.