Ford v spolupráci s partnerom JMC predstavil v Číne model Bronco New Energy – robustné SUV s batériou BYD (105 kWh LFP) ponúka 404 míľ (650 km) dojazdu podľa CLTC, zatiaľ čo verzia EREV s 1,5 l turbodúchadlom a 43,7 kWh batériou dosahuje až 758 míľ (1 220 km) kombinovaného dojazdu.

Dvojitá elektrifikácia: EV a EREV

Bronco New Energy prichádza v dvoch konfiguráciách: čisto elektrická verzia s 105,4 kWh batériou a výkonom 271 hp, a plug-in hybridná EREV verzia s 1,5 l turbomotorom fungujúcim ako generátor, batériou 43,7 kWh a dojazdom 220 km v čisto elektrickom režime.

Ford Bronco EV Zdroj: Ford

Rozmery a robustnosť: SUV veľkosti EV9

Bronco EV je väčší než americká verzia – dosahuje celkovú dĺžku 5 025 mm a šírku 1 960 mm, s rázvorom 2 950 mm – podobne ako trojriadne SUV Kia EV9. Hmotnosť dosahuje až 2 630 kg.

Výkon a pohon: symbióza motora a batérií

EV verzia využíva dvojmotorový pohon AWD – 130 kW vpredu a 202 kW vzadu, dosahujúc 311 hp a maximálnu rýchlosť 170 km/h. EREV variant má systém s elektromotormi rozdelenými podobne a agregát len pre generovanie bez priameho pohonu kolies.

Ford Bronco EV Zdroj: Ford

Liečená výbava a technológie v praktickom balení

Bronco zachováva výrazný boxy dizajn s bočným pántom dverí, rezervným kolesom vzadu a strešným MID‑LIDARom pre pokročilé ADAS systémy. Interior údajne obsahuje veľký stredový displej a volant z tradičného Bronca.

Len v Číne – prečo zostáva západ mimo

Model vznikol pre čínsky trh v spolupráci s Jiangling Motors a využiť domácu infraštruktúru a batérie BYD. Ford zatiaľ neplánuje uvedenie v USA alebo v Európe, no pozitívna odozva by mohla otvoriť nové možnosti aj na západných trhoch.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...