Maranellský výrobca opäť siahol do svojej bohatej histórie a pre nástupcu modelu SF90 Stradale vybral jedno z najlegendárnejších mien svojej značky. Novú Testarossu však s pôvodným modelom z 80. rokov spája len názov.
Výkonný hybridný pohon
Srdcom novej Testarossy je prepĺňaný 4,0-litrový osemvalec s dvomi turbami kombinovaný so systémom plug-in hybrid. Motor samotný produkuje 819 koní, čo je o 50 koní více ako predchodca SF90. Spolu s troma elektromotormi dosahuje celkový výkon 1036 koní a 621 Nm krútiaceho momentu.
Číselné označenie 849 má svoje opodstatnenie - osmička predstavuje osemvalcový motor, zatiaľ čo 49 odkazuje na objem 499 kubických centimetrov na jeden valec.
Špičkové jazdné vlastnosti
Výsledkom takéhoto výkonu sú pôsobivé jazdné parametre. Ferrari udáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy, pričom hranicu 200 km/h dosiahne za 6,3 sekundy. Podobne ako SF90, aj nová Testarossa dokáže jazdiť v čisto elektrickom režime až 26 kilometrov pri rýchlostiach do 81 km/h.
Dizajn a výbava
Vzhľadovo sa nová Testarossa inšpiruje športovými ikonami zo 70. rokov. Charakteristickým prvkom sú vertikálne pásy v strednej časti bočníc, kde sa nachádzajú veľké vzduchové prívodníky. Športová verzia Assetto Fiorano ponúka ešte ostrejšie ladenie a o 30 kilogramov nižšiu hmotnosť.
Nová 849 Testarossa bude dostupná ako kupé aj ako Spider s výklopnou tvrdou strechou. Prvé dodávky sú naplánované na polovicu roku 2026, pričom európska cena začína na 460 000 eur.