Ferrari vstupuje do novej éry. Po rokoch vývoja odhalilo prvé podrobnosti o modeli Elettrica, ktorý sa oficiálne predstaví začiatkom roka 2026. Ide o prvé čisto elektrické auto značky, no Taliani k nemu pristupujú s opatrnosťou. Chcú totiž dokázať, že výkon, emócie a technika môžu existovať aj bez dvanásťvalca.
Technológia z budúcnosti
Elettrica dostane štyri elektromotory s kombinovaným výkonom 1000 koní. Vďaka akumulátoru s kapacitou 122 kWh zvládne viac než 530 kilometrov na jedno nabitie. Z nuly na stovku sa rozbehne za 2,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h. Hmotnosť vozidla dosiahne približne 2,3 tony, pričom rozloženie hmotnosti je 47:53 v prospech zadnej nápravy.
Batéria využíva 800-voltovú architektúru a umožňuje nabíjanie výkonom až 350 kW. Tvorí ju 210 článkov s energetickou hustotou 305 Wh/kg. Platforma a karoséria sú z hliníka, až 75 % materiálu pochádza z recyklovaných zdrojov. Ferrari pritom zaregistrovalo 60 patentov, ktoré sa týkajú konštrukcie aj zníženia vibrácií.
Opatrná cesta k elektrifikácii
Novinka využije aktívne odpruženie tretej generácie so 48-voltovým systémom, známe z modelov Purosangue. Elektromotory so špeciálnymi rotormi Halbach Array dopĺňajú tri jazdné režimy – Range, Tour a Performance – a päť stupňov rekuperácie.
Ferrari sa rozhodlo nevytvárať umelý zvuk spaľovacieho motora. Naopak, zosilňuje reálne vibrácie pohonu, ktoré majú vodičovi sprostredkovať prirodzený akustický prejav a lepšiu spätnú väzbu.
Trhy reagujú prepadom
Napriek technickému pokroku burzy reagovali skepticky. Akcie Ferrari klesli o takmer 20 percent, čo súvisí s menej priaznivou finančnou prognózou aj s revíziou plánov elektrifikácie. Z pôvodne plánovaných 40 percent čisto elektrických áut do roku 2030 zostáva len 20 percent, pričom zvyšok ponuky majú tvoriť hybridy a klasické spaľovacie modely.
Patrik Herich

