Elektrický sen, ktorý sa rýchlo rozplynul
Dodge mal s modelom Charger Daytona R/T ambiciózne plány. Išlo o vôbec prvý plne elektrický muscle car značky, ktorý mal spojiť retro dizajn so súčasnými technológiami. Na papieri to znelo ideálne – ikonický vzhľad, výkon cez 600 koní, umelý „výfukový“ zvuk Fratzonic a priamočiare zrýchlenie.
Realita však ukázala, že elektrifikácia v tomto segmente má svoje limity. Ohlasy boli vlažné a predaje prakticky nulové.
Najväčší problém? Tí, na ktorých Dodge cielil – skalní fanúšikovia muscle áut – o elektrinu jednoducho nemali záujem. Kritizovali absenciu spaľovacieho motora, umelý zvuk namiesto charakteristického dunenia V8, aj vysokú cenu, ktorá prekonávala bežné Hellcaty.
Značka sa síce snažila komunikovať „evolúciu, nie revolúciu“, no v očiach zákazníkov išlo o zradu DNA Dodge.
Aj keď Charger Daytona R/T zaujal médiá a vyvolal diskusie, v predajniach ostával bez povšimnutia. V niektorých regiónoch sa dokonca nepredal ani jediný kus. Dodge preto v tichosti rozhodol o zastavení výroby a presmerovaní investícií inam.
Z interných správ vyplýva, že sa značka bude sústrediť na nové verzie spaľovacích modelov, ktoré si stále držia stabilný dopyt.
Zatiaľ nie je jasné, či sa Dodge ešte niekedy pokúsi vstúpiť do sveta plne elektrických muscle áut. Vývoj platformy STLA Large pokračuje, ale je pravdepodobné, že ďalšie pokusy budú menej odvážne a viac zamerané na širší trh.
Charger Daytona R/T tak ostane krátkou epizódou v histórii značky – pokusom, ktorý ukázal, že nie všetko sa dá elektrifikovať bez odporu.