Homologácia pre šampionáty WSBK nikdy neznela tak výbušne. Ducati Panigale V4 R 2026 je pripravená zničiť konkurenciu – na trati aj v garáži nadšeného fanúšika.

Motor, ktorý sa blíži k závodným otáčkam

Nový V4 R využíva vylepšený 998 cm³ Desmosedici Stradale motor, ktorý točí až 16 500 ot./min (na 6. stupni), a s pretekárskym výfukom poskytuje až 240 koní. To je číselná hodnota, ktorá by bola pred pár rokmi považovaná za sci-fi.

Ducati Panigale V4 R Zdroj: Ducati

Aerodynamika ako z MotoGP

Karoséria dostala nové krídla a vylepšené otvory na odvádzanie tepla. Cieľom bolo zlepšiť stabilitu vo vysokých rýchlostiach a zároveň zabezpečiť chladenie počas agresívneho jazdenia na okruhu. Výsledkom je motorka, ktorá drží asfalt ako prilepená.

Podvozok s dôrazom na pretekárske ladenie

Kompletne nastaviteľný podvozok Öhlins, revidovaná geometria rámu a nové nastavenia elektroniky (vrátane engine brake control) robia z Panigale V4 R plnohodnotný nástroj na trať. Nechýba ani softvér pre GPS data-logging.

Ducati Panigale V4 R Zdroj: Ducati

Exkluzivita, ktorú si treba zaslúžiť

Ako homologovaný model, Panigale V4 R 2026 nebude lacný – ale rozhodne bude zbierať obdiv. Pre Ducati ide o dôkaz, že aj motorka pre bežný predaj môže niesť DNA MotoGP.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...