Ducati po prvý raz oficiálne vstupuje do motokrosu

Ducati, známa skôr asfaltovými okruhmi ako blatom a výjazdmi do lesa, prekvapila svet premiérou svojho úplne prvého sériového motokrosového modelu – Desmo450 MX. Novinka nesie v sebe všetko, čo by si od Ducati čakal – od agresívneho talianskeho dizajnu až po technológiu prevzatú priamo z pretekárskych špeciálov.

Desmo450 MX: ostrý jednovalec, ostré ambície

Srdcom stroja je jednovalcový motor s objemom 450 cm³, naladený na maximálny výkon v stredných a vysokých otáčkach. V kombinácii s odľahčeným rámom a komponentmi najvyššej úrovne má Desmo450 MX namierené nielen na hobby jazdcov, ale priamo na štartovné rampy profesionálnych motokrosových sérií. Ducati tak nadväzuje na svoje oznámenie o vstupe do svetového šampionátu MXGP už v roku 2025.

Ducati Desmo450 MX - Zdroj: Ducati
Pretekárske gény a dizajn s podpisom Bologne

Zatiaľ čo konkurencia v tejto kategórii je tvrdá, Ducati vsádza na know-how z MotoGP a WorldSBK. Odpruženie Öhlins, výfuk Akrapovič a agresívna ergonómia len potvrdzujú, že to s terénom myslí vážne. A fanúšikovia môžu čakať aj limitované edície s ikonickými červeno-bielymi polepmi.

MXGP na obzore?

Ducati neprišla s Desmo450 MX len ako s marketingovým experimentom. Talianska značka otvorene deklarovala, že jej cieľom je štart v šampionáte MXGP už v roku 2025. To znamená, že Desmo450 MX nie je len štýlový stroj pre hobby jazdcov, ale aj testovací základ pre továrenský tím. 

Ducati Desmo450 MX - Zdroj: Ducati
Prvé testy prebiehajú pod dohľadom bývalého jazdca Antonia Cairolia, čo značí, že Ducati berie motokros mimoriadne vážne. Bude zaujímavé sledovať, ako sa značka adaptuje v prostredí, kde doteraz dominovali Japonci a Rakúšania.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...