Napriek talianskemu pôvodu je táto značka úzko prepojená s čínskymi automobilkami, keďže využíva technológiu a platformy výrobcov Chery, BAIC a JAC Motors. Modely DR Automobiles sa montujú v Taliansku, pričom ich základ tvorí čínska technika upravená pre európske normy.

Kto je DR Automobiles?

DR Automobiles patrí do koncernu DR Group, ktorý sa venuje nielen výrobe automobilov, ale aj predaju a distribúcii vozidiel viacerých značiek ako DR Automobiles, EVO, Sportequipe a ICar. Koncern stavia na filozofii importu technológie čínskych modelov, ktoré následne prispôsobuje európskym štandardom formou tvorby karosérie v talianskom závode. Vďaka tejto stratégii dokáže ponúknuť vozidlá, ktoré sú nielen cenovo konkurencieschopné, ale aj dizajnovo atraktívnejšie pre európsku klientelu.

DR Evo 5 - Zdroj: DR Automobiles
Šanca alebo otáznik?

Príchod DR Automobiles na Slovensko môže byť pre domácich motoristov príjemným prekvapením, no zároveň otvára niekoľko dôležitých otázok. Dokáže nová značka uspieť v silnej konkurencii zavedených hráčov? Bude vedieť získať dôveru zákazníkov a zabezpečiť kvalitnú servisnú sieť?

Prvé kroky naznačujú seriózny zámer – prvé predajné miesta už značka otvorila v Bratislave a Nitre, pričom v blízkej budúcnosti sa plánuje rozšírenie aj do Žiliny a Prešova. To naznačuje, že DR Automobiles chce v našich končinách pôsobiť dlhodobo a investovať do svojho zázemia.

DR Evo 7 - Zdroj: DR Automobiles
Na druhej strane, DR Group už preukázala schopnosť uspieť na európskom trhu a jej expanzia naznačuje, že má s touto stratégiou úspech. Na talianskom trhu v roku 2023 predala značka viac ako 32-tisíc áut. To je viac, ako na Apeninskom polostrove predala Alfa Romeo alebo Volo. Slovensko by mohlo byť pre značku úrodnou pôdou, nakoľko značka ponúka motoristom zaujímavú alternatívu voči tradičnej konkurencii.

Hoci DR Automobiles zatiaľ nie je známe meno medzi slovenskými vodičmi, prvé kroky naznačujú, že nejde len o krátkodobý experiment. Teraz ostáva už len otázka – dokáže táto automobilka osloviť slovenských zákazníkov a stať sa serióznou voľbou v ich očiach? Na odpoveď si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

 

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...