Chevrolet ukázal svoj prvý skutočný hybridný hypercar Corvette ZR1X kombinujúci 5,5 l biturbo V8 LT7 a elektrický predný motor. Spolu produkujú až 1 250 koňských síl, zrýchlenie 0–100 kmh pod dve sekundy a pohon všetkých kolies. Toto dielo z Kentucky prináša výkon, technológiu a dojazd, ktorý trhá hranice medzi supercarom a hypercarom.

Motorica obrieho výkonu

ZR1X staví na 1 064 hp silnom LT7 5,5 l biturbo V8 motoriku, ku ktorej batériový predný elektromotor pridáva ďalších 186 hp a 145 lb-ft krútiaceho momentu. Výsledná kombinácia 1 250 hp umožňuje zrýchlenie z 0–100 kmh pod dve sekundy a štvrť míľu zvládne pod deväť sekúnd.

Corvette ZR1X Zdroj: Corvette

Pohon všetkých kolies a vysoký grip

Systém eAWD preberá os ZR1X od modelu E-Ray, pričom predný elektromotor zostáva aktívny až do 160 mph, čím zabezpečuje okamžitý tračník pri štarte a stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Michelin Pilot Cup 2R pneumatiky a vysokovýkonné brzdy dopĺňajú súpravu, aby zvládli silu aj na trati.

Aerodynamika a brzdy pre extrém

ZR1X disponuje aktívnou aerodynamikou – uhlíkový splitter, dive-plane prvky, mohutné zadné krídlo a podlakový difúzor generujú až 550 kg downforce pri vysokej rýchlosti. Brzdový systém Alcon s 10-piestovými čelnými strmeňmi a 16,5″ keramickými kotúčmi zvládne brzdenie s intenzitou 1,9 g.

Corvette ZR1X Zdroj: Corvette

Kokpit: trojsíťový display a luxus pre pretekárov

Interiér dostáva trojscreen digitálny kokpit, Performance App a nové materiály s prémiovým dojmom. K dispozícii je HD kamera zrkadlo, bezdrôtové nabíjanie, Bose zvuk a voliteľné športové sedačky GT2 či Competition.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...