Značka Corvette sa mení. Nie pozvoľna, ale radikálne – koncept Corvette Future Concept je dôkazom, že Chevrolet sa nebojí zanechať spaľovací motor v minulosti a definitívne vstúpiť do éry elektromobility. Tento štúdiový model nie je len o dizajne budúcnosti – je o budúcnosti samotnej značky Corvette.
Ikonická DNA v postspaľovacej ére
Corvette. Slovo, ktoré už 70 rokov znamená americkú odpoveď na Ferrari, Porsche či Aston Martin. Od pôvodného C1 po nedávne C8 sa Corvette vždy vyvíjala – no nikdy tak dramaticky ako teraz. Chevrolet ukázal koncept Corvette Future Concept, ktorý má ukázať, akou cestou sa bude uberať elektrická kapitola tejto legendy. A odpoveď je jasná: nie menej radikálne, práve naopak.
Koncept je síce zatiaľ dizajnovou štúdiou, no podľa predstaviteľov značky má veľa prvkov, ktoré sa „v upravenej podobe dostanú do sériovej výroby už v roku 2027“. Nejde teda o fantáziu, ale takmer hotový návrh.
Dizajn: dynamika budúcnosti bez klišé
Future Concept preberá proporcie klasického superšportu, no prepisuje ich podľa pravidiel elektromobility. Predná kapota je extrémne krátka – namiesto nej sa pod ňou ukrýva úložný priestor (frunk). Kolesá sú posunuté do krajov karosérie, vďaka čomu má koncept neuveriteľne nízku siluetu a široký postoj. Dĺžka sa blíži k Ferrari SF90, no výška nepresahuje 1 150 mm.
Zaujmú najmä uzavreté aerodynamické plochy, aktívne prvky na zadnom difúzore a adaptívny zadný spojler. Svetelný podpis je minimalistický, no výnimočný: úzke pásy LED vpredu i vzadu sú spojené dynamickou animáciou pri otváraní a zatváraní vozidla. Otváranie dverí? Dotykom dlaňou.
Elektrický pohon: tri motory, tisíc koní
Pod povrchom sa ukrýva trojmotorová architektúra s dvoma elektromotormi na zadnej náprave a jedným vpredu. Kombinovaný výkon presahuje 1 000 koní (oficiálne 1 013 hp), krútiaci moment je viac než 1 300 Nm. Chevrolet sľubuje akceleráciu z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy a maximálnu rýchlosť cez 330 km/h.
Zaujímavosťou je, že každý z motorov má vlastný invertor a vlastnú chladenú batériu – čo umožňuje extrémne presné rozdeľovanie výkonu medzi kolesá (tzv. torque vectoring 2.0). Corvette má byť nielen rýchla v priamke, ale aj nečakane presná v zákrutách.
Platforma Ultium EV: základ budúcnosti
Future Concept stojí na upravenej verzii GM Ultium platformy, ktorú poznáme z modelov Hummer EV či Cadillac Lyriq – no s výrazne nižším ťažiskom, novou architektúrou batérie (s kapacitou 120 kWh) a karbónovo-hliníkovým monokokom. Celý podvozok je prispôsobený nízkej športovej stavbe, batéria je umiestnená horizontálne pod podlahou.
Zrýchlenie, ale aj výdrž – podľa odhadov má koncept zvládnuť dojazd 610 km (EPA) a nabíjanie výkonom až 800 V / 350 kW. Z 10 na 80 % za 18 minút? Možné. Corvette chce ukázať, že elektrické nemusí znamenať obmedzené.
Interiér: kokpit, nie salón
Kabína konceptu je koncipovaná ako „dynamický kokpit pre dvoch“. Nečakajte infotainmenty po celej palubnej doske – hlavné rozhranie je zakrivený OLED displej, ktorý sa tiahne od A-stĺpika po stredovú konzolu a prepája informácie o výkone, telemetriu a navigáciu do jedného pásu.
Zaujímavosťou je systém Corvette OS – samostatný softvér vyvinutý výhradne pre túto líniu. Okrem toho, že umožňuje nastavovať odozvu pedálu, výšku podvozka či chladenie batérií, ponúka aj režim “Emotion Sync” – farba ambientného osvetlenia sa mení podľa G-síl, ktoré vozidlo vyvíja.