Číňania chcú vyrábať v Nemecku

Automobilka Chery, ktorá je štvrtým najväčším výrobcom vozidiel v Číne, plánuje rozšíriť svoje pôsobenie do Európy. Namiesto budovania vlastnej infraštruktúry sa zameriava na využitie existujúcich kapacít. Konkrétne rokuje s koncernom Volkswagen o využití závodov v Drážďanoch a Osnabrücku, ktoré VW plánuje zatvoriť v rámci reštrukturalizácie. Chery by si ich mohla prenajať alebo odkúpiť, čím by sa vyhla vysokým dovozným clám a zároveň získala priamy prístup na európsky trh.

Fabrika Volkswagen v Osnabrücku - Zdroj: Volkswagen

Značka Lepas: SUV pre moderného Európana

Na starý kontinent mieri Chery s novou exportnou značkou Lepas. Jej ponuka sa má sústrediť na cenovo dostupné SUV modely rôznych veľkostí a s viacerými druhmi pohonu, od tradičných spaľovacích motorov, cez plug-in hybridy až po čisto elektrické verzie. Prvým predstaveným modelom by malo byť SUV Lepas L6, ktorého uvedenie sa očakáva v roku 2026. Neskôr by mali nasledovať aj modely L4 a L8, pokrývajúce širšie spektrum zákazníkov.

Lepas L6 - Zdroj: Chery

Strategické partnerstvo so silným potenciálom

Pre Volkswagen by dohoda znamenala spôsob, ako znížiť náklady spojené s uzavretím nevyužitých fabrík, no zároveň si udržať ich technologickú hodnotu. Pre Chery ide o unikátnu príležitosť etablovať sa na európskom trhu bez potreby výstavby vlastných závodov. Napriek možným prekážkam v podobe nemeckých odborov či colnej politiky má toto partnerstvo potenciál výrazne ovplyvniť európsky automobilový trh.


Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.