Chrysler, legendárna americká automobilová značka, si pripomína významný míľnik a to sté výročie svojho založenia. Pri tejto príležitosti sa viac než 1 500 zamestnancov zišlo v sídle spoločnosti v Auburn Hills, kde vznikla pamätná skupinová fotografia na počesť ľudí, ktorí stáli za úspechom značky počas uplynulého storočia.

Súčasťou osláv je aj špeciálna časová kapsula v podobe repliky osobnej skrinky s náradím zakladateľa Waltera P. Chryslera. Obsahuje historické materiály ako skice, odznaky, brožúry a list určený budúcim zamestnancom a zákazníkom.

Oslava 100 rokov značky Chrysler - Zdroj: Stellantis
Letné oslavy storočia inovácií

Značka zároveň oznámila sériu podujatí pod názvom Century of Innovation, ktoré sa budú konať počas leta. Vrcholom budú účasť na zraze Carlisle Chrysler Nationals (11.–13. júla) a legendárnom Woodward Dream Cruise (16. augusta). Návštevníci sa môžu tešiť na historické modely, stretnutia so zástupcami značky či tematické aktivity pre verejnosť.

Chrysler Pacifica 100 year edition – Zdroj: Chrysler
Pohľad do budúcnosti

Sté výročie nie je len o spomienkach. Chrysler sa v rámci osláv zameriava aj na svoju víziu budúcnosti. Do roku 2026 má prísť nová výročná edícia modelu Pacifica a úplne nový crossover, ktorý má byť akýmsi duchovným nástupcom modelu 300. Ten bude inšpirovaný futuristickým konceptom Chrysler Halcyon.

Generálna riaditeľka značky, Chris Feuell, zdôraznila, že Chrysler nebude výhradne elektrický, ale bude sa uberať cestou viacerých druhov pohonu podľa potrieb trhu, či už pôjde o elektromobily, alebo hybridné alternatívy.

Chrysler Pacifica 100 year edition – Zdroj: Chrysler
Storočnica ako míľnik aj výzva

Chrysler má za sebou storočie bohaté na inovácie, ikonické modely a technické prvenstvá. Spôsob, akým značka oslavy uchopila, so zreteľom na zamestnancov, komunitu aj históriu pôsobí dôstojne a úprimne. Zároveň však platí, že súčasné produktové portfólio je značne obmedzené.

Modely ako Pacifica a Voyager patria skôr k pripomienkam minulosti než k odvážnemu kroku vpred. Ak sa Chrysleru podarí pretaviť víziu budúcnosti do atraktívnych a konkurencieschopných vozidiel, môže sa storočnica stať nielen spomienkou, ale aj začiatkom novej éry.

 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.