CFMOTO to myslí vážne. Model 750SR je silný signál, že čínska značka už dávno nehrá druhé husle. So strojom, ktorý kombinuje 100 koní, technológiu z vyššej ligy a dizajn pripomínajúci Ducati Panigale, mieri CFMOTO priamo proti etablovaným európskym a japonským výrobcom. A má pádne argumenty.
Prvý superšport vyššej strednej triedy od CFMOTO
CFMOTO 750SR 2026 nadväzuje na úspech menšej 300SR a 450SR, no tentoraz vstupuje do vážnejšej kategórie. V segmente „mini superbikov“ (do 800 cm³) sa objavuje medzi modelmi ako Yamaha R7, Aprilia RS660 či Kawasaki Ninja 650. Čo ho však odlišuje, je výbava, ktorá by sa nestratila ani o triedu vyššie.
Technika s veľkým T
Srdcom 750SR je úplne nový radový dvojvalec s objemom 750 cm³, ktorý podľa dostupných informácií dosahuje výkon 100 koní. To nie je len číslo na papieri – motor je naladený na vysoké otáčky, s ostrou odozvou a ľahkým zotrvačníkom. Pridajme k tomu quickshifter v oboch smeroch, plne nastaviteľné odpruženie, radiálne Brembo brzdy a pokročilú elektroniku vrátane kontroly trakcie a viacerých jazdných režimov.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa očakáva pod 3,5 sekundy. Na bežné jazdenie možno zbytočne rýchle – na okruhu však ako stvorené.
Dizajn: Sci-fi bez gýču
CFMOTO vo vývoji 750SR spolupracovalo s rakúskou značkou KISKA, ktorá stojí aj za dizajnom KTM. Výsledok? Agresívna aerodynamická kapotáž, ostré línie, ploché svetlá a integrované krídla – áno, aero prvky, ktoré nie sú len na okrasu.
Displej je plne farebný TFT, s možnosťou konektivity a projekcie navigácie. Grafika pôsobí čisto, reakcie sú rýchle a celé rozhranie má moderný „euro feel“.
Cena ako trumf
Tam, kde konkurencia začína atakovať hranicu 10–11 000 eur, by mala CFMOTO 750SR stáť pod 9 000 eur. Vzhľadom na výbavu ide o extrémne výhodný pomer cena/výkon, ktorý môže vážne zamiešať karty v segmente.
Ak si doteraz o čínskych motorkách hovoril s nadhľadom, 750SR ťa donúti prehodnotiť názor.